127994

شرکتهای معدنکاری کانادایی در میان علاقه مندان به خرید معدن مس سررو کلرادوی بی اچ پی در شیلی

دنیای معدن -به گفته منابع مطلع، شرکتهای کانادایی تِک ریسورسز، لوندین ماینینگ و هودبِی مینرالز در میان شماری از علاقه مندان هستند که درخواست شان را در مزایده ای برای خرید معدن مس سررو کلرادوی بی اچ پی بیلیتون در شیلی تسلیم کرده اند.

این منابع که خواستند بخ علت محرمانه بودن فرایند مزایده نامشان فاش نشود گفتند شرکت معدنکاری انگلیسی-استرالیایی بی اچ پی انتظار دارد از طریق فروش معدن یاد شده به مبلغی بالغ بر 800 میلیون دلار دست یابد.

بی اچ پی روز چهارشنبه گفت فرایند مزایده ای را برای فروش سررو کارادو آغاز کرده ، اما نامی از خریداران احتمالی آن به میان نیاورد. شرکتهای تک، لوندین و هودبِی از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند. منابع آشنا قبلاً گفته بودند که شرکت شیلیایی امپِرِساس کوپِک، که شرکتی ادغامی ست که قصد دارد دامنه فعالیتهایش را به حوزۀ مس نیز گسترش دهد، از علاقه مندان به خرید این معدن است.

معدن سررو کلرادو در منطقه تاراپاکا، در اقصای شمالی کمربند مس شیلی واقع شده است، و در سال مالی 2016 حدود 77 هزار تن مس تولید کرد. معدن اصلی بی اچ پی، یعنی معدن اسکوندیدا که آن هم در شیلی قرار دارد، سالانه بیش از ده برابر این رقم تولید می کند. بی اچ پی معدنکاری مس طولانی مدت وسیع را به عنوان یکی از بخشهای رشد اصلی خود در نظر گرفته، و به موازات آن کارهای توسعه بخش سنگ آهن خود در استرالیا را کند نموده است. این حرکت توسط بی اچ پی، بزرگترین شرکت معدنکاری جهان، بخشی از موجی از برنامه فروش دارایی هاست که این شرکت قصد انجام آن را دارد. ماه گذشته، این شرکت دارایی های گاز-نفتی فایتِویل خود در ایالات متحده را در معرض فروش گذاشت.

سال گذشته، بی اچ پی موافقت کرد دارایی های زغال سنگش در اندونزی را به شریک خود، آدارو انرژی، بفروشد. منابع مطلع گفتند با آنکه فرایند مزایده فروش سررو کلرادو بسیار جدی ست اطمینانی وجود ندارد که منجر به انعقاد یک معامله بشود. اتحادیه کارگری این معدن در 27 آوریل، پس از آنکه بی اچ پی قبل از بازدیدهای برنامه ریزی شده از معدن توسط خریداران بالقوه رهبران اتحادیه را در جریان آخرین خبرهای مربوط به فروش سررو کلرادو قرار داد، گفت که روند فروش تا رسیدن به یک معامله نهایی می تواند ماهها طول بکشد. معدن سررو کلرادو از سوی دولت شیلی اجازه یافته تا 2023 به عملیاتهایش ادامه دهد اما این زمان قابل تمدید است.


منبع:مس پرس

دیدگاهتان را بنویسید