خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
سه شنبه، 4 مهر 1396 - 02:50   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  افزایش 6 درصدی تولید جهانی فولاد
  نزدیکی تعطیلات در چین و رکود بازار سنگ آهن
  عرضه انواع ورق گرم و میلگرد
  شاهد جهش بزرگی در حوزه معدن خواهیم بود/ اعطای وام 4 درصدی به معادن کوچک
  رشد ۳۲ درصدی تولید در شرکت فولاد هرمزگان
  زایش رونق از دل معادن متروک
  معدن گردشگری را رونق می‌دهد
  توقف رشد سه ماهه ورق سرد چین
  تحقق اهداف معدنی برنامه ششم توسعه، نیازمند رشد 15 درصدی سرمایه گذاری
  انتقال تجهیزات کارخانه صدر فولاد خرم آباد صحت ندارد
 
   اخبار ورزشی  
  آغاز جلسه کمیته فنی استقلال برای انتخاب سرمربی
  شهباززاده از لیست استقلال خط خورد
  روشن برای حضور در استقلال شرط گذاشت
  اظهارات دین‌محمدی پس از خروج از جلسه کمیته فنی
  دین محمدی: سرمربی استقلال اوایل هفته آینده معلوم می‌شود
  بهتاش فریبا سرمربی موقت استقلال می شود؟
  نزهتی: استقلال هر چقدر هم مشکل داشته باشد، باز هم استقلال است/ فقط ۳ امتیاز را می‌خواهیم
  فاتح تریم در آستانه سرمربیگری استقلال
  طاهری: سرمربی استقلال پس از بازی با سپیدرود مشخص می‌شود/جانشین منصوریان مربی خوب خارجی است
  سرمربی استقلال بعد از بازی با سپیدرود مشخص می‌شود/ جانشین منصوریان مربی خوب خارجی است
- اندازه متن: + -  کد خبر: 127796صفحه نخست » سنگ آهنسه شنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 12:12
برندینگ، همپای صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده بالاتر
 برندینگ، همپای صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده بالاتر دنیای معدن - یکی دیگر از مباحثی که در عرصه برندینگ ارزش پیدا می‌کند، صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده بالاتر و به عبارت دیگر صادرات مواد بالادستی است تا هم نیروی کار ایرانی در این امر دخیل شود و به اشتغال‌آفرینی بینجامد و هم محصول ایرانی در عرصه صادرات قدرتمندتر عمل کند.
  

در همین راستا مقام معظم رهبری نیز بر جلوگیری از صادرات موادمعدنی خام تاکید کردند که البته منظور از خام، محصولات غیرفرآوری‌شده با ارزش افزوده پایین‌تر است.عنوان PMP به عنوان برندی که برای نخستین بار به عنوان یک نام تجاری برای مواد معدنی و مخفف «محصولات معدنی فارسی» پیشنهاد شده می‌تواند تمامی این مباحث را به خوبی برآورده کند بنابراین هر دو بخش خصوصی و دولتی ایران باید در جهت‌گیری و رسیدن به این مهم گام بردارند و بدانند که از جمعیت ۸۰ میلیون نفری، در دوران رونق و اوج تولید و صادرات مواد معدنی از این محل بیش از یک و نیم میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم درآمدزایی می‌کنند.شاید نسبت به صنعت نفت، افراد کمتری در بخش معدن مشغول باشند، اما معدن بیشتر از نفت با مردم در ارتباط است و چنانچه صادراتی اتفاق بیفتد این پول به طور مستقیم به مردم تزریق می‌شود نه اینکه به‌دست دولت بیاید و در نتیجه چرخه اقتصاد کشور را به طور مستقیم به گردش درآورد.


کیوان جعفری طهرانی/ مدیر امور بین‌الملل انجمن سنگ‌آهن ایران

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار