127734

کارخانه سیمان سفید ازنا در سال ۹۶ کلنگ زنی می شود

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان گفت:کارخانه سیمان سفید ازنا در سال ۹۶ با حضور یکی از مسئولان ارشد کشور کلنگ زنی می شود.

محمد رضا صفی خانی درخرم آباد، در رابطه با ساخت واحد سیمان سفید ازنا اظهارداشت: از سال گذشته تاکنون پیگیری های جدی انجام دادیم تا بتوانیم واحد سیمان سفید ازنا را در استان ایجاد کنیم چرا که تولید این محصول توجیه اقتصادی دارد و می تواند سبب اشتغال پایدار در استان شود.

وی افزود: از آنجا که شهرستان دورود و ازنا معادن خوبی دارند می توانند مواد اولیه واحد سیمان سفید ازنا را تأمین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان عنوان کرد: نهایتاً پس از پیگیری هایی که انجام شد بنا شد اعتبارات ریالی این واحد را سهام داران پرداخت کنند و ما نیز اعتبارات ارزی آن را تأمین کنیم که 17.2 دهم میلیون یورو در صندوق توسعه ملی برای آن ها مصوب شد، سپس فرایندهای لازمی که باید طی می شد انجام گرفت و به عقد قرار داد و مسدودی رسید.

وی بیان کرد: تغییر کاربری زمین کارخانه سیمان سفید ازنا انجام و پروانه اکتشاف معدن آن نیز صادر شد که پس از اطمینان صد درصدی بنا شد این کارخانه در سفر وزیر صنعت به استان کلنگ زنی شود.

صفی خانی گفت: بخشی از زمین های این کارخانه که از محل منابع ملی بوده تغییر کاربری یافته و بخش دیگر نیز خریداری شده است اما قبل از کلنگ زنی این کارخانه یک معارض که زمین اش همجوار مکان این کارخانه بود مانع از انجام کار شد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل این معارض نیز جلساتی برگزار و بنا شد سرمایه گذار زمین این فرد را نیز خریداری کند اما روز کلنگ زنی چند نفر دیگر از عشایر کوچ رو منطقه نیز نسبت به فروشنده زمین معارض شدند که زمین به طور حتم باید به آن ها فروخته شود که نهایت این اختلاف داخلی مانع از انجام کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان با بیان اینکه طرح کارخانه سیمان سفید ازنا هیچ گونه مشکلی از نظر قانونی ندارد خاطر نشان کرد: از آنجا که رفع مشکل معارض زمین قابل حل بوده کلنگ زنی این کارخانه به وقت دیگری موکول شد تا در سفر یکی از مسئولان ارشد کشور به استان در سال 96 انجام شود.

به گزارش تسنیم، کلنگ زنی کارخانه سیمان سفید ازنا یکی از برنامه های سفر محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن، تجارت به استان لرستان بود که بنا شد روز سوم اردیبهشت 96 با حضور وی انجام شود اما این برنامه لغو و به زمان دیگری موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید