127328

یارانه ۱۳۵۰ میلیارد تومانی دولت برای تولید سیمان مازاد بر نیاز کشور

دنیای معدن - رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این که برای تولید ۱۵ میلیون تن سیمان مازاد نیاز کشور ۱۳۵۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود، گفت: در استفاده از رویه های بتنی در روکش جاده ها دچار یک غفلت تاریخی هستیم.

محمد شکرچی زاده با بیان این که یکی از اولین کشورهای منطقه هستیم که اولین کارخانه های تولید سیمان را احداث کردیم، اظهار کرد: اولین کارخانه های سیمان حدود سال 1310 احداث شد.

وی با بیان این که 80 درصد از ساختمان سازی ها با بتن انجام می شود، افزود: سردر دانشگاه تهران با بتن 35 مگا پاسکال 80 سال پیش ساخته شده که در نوع خود بی نظیر است.

وی یادآور شد: پیش از انقلاب در بندر امام خمینی (ره) سازه های پیش ساخته اجرا شد که عمق نفوذ پذیری ید کلراید در آنها پس از 45 سال یک سانتی متر بیشتر نبوده است.

رییس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر این که در حوزه بنادر باید کارهای جدی تری را انجام دهیم به بحث رویه های بتنی در جاده ها اشاره کرد و افزود: در این بخش دچار یک غلفت تاریخی شده ایم، سال 1890 میلادی اولین رویه های بنتی برای خیابان در میشیگان ایالات متحده اجرا شد.

شکرچی زاده با یادآوری این که در کف تونل کندوان رویه بتنی کار شده که تا 60 سال مورد استفاده قرار می گرفت و پس از آن روی آنرا با لایه آسفالت پوشاندند، گفت: 200 هزار کیلومتر انواع جاده در کشور داریم که از رویه های بتنی با وجود مزیت های بسیار زیاد نسبت به رویه های آسفالت در آنها استفاده نکرده ایم.

وی با بیان این که هم اکنون با تولید مازاد 10 تا 15 میلیون تنی سیمان در کشور مواجه هستیم اظهار کرد: بر اساس تحقیقی که انجام شده برای تولید هر تن سیمان 90 هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید