127296

3 طرح تولیدی در منطقه خور و بیابانک کلنگ زنی می شود

دنیای معدن - مدیر مجتمع پتاس خورو بیابانک از برنامه کلنگ زنی 3 واحد تولیدی در این منطقه توسط مقامات دولتی خبر داد.

روزهای پیش رو این برنامه انجام می شود اظهار کرد: نخستین طرحی که با سرمایه گذاری ایمیدرو کلنگ زنی می شود، طرح تولید کلرید کلسیم با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن است که محصول تولیدی در صنایع حفاری نفت و گاز، تثبیت خاک و ذوب برف و یخ قابل مصرف است.

مدیر مجتمع پتاس خورو بیابانک از برنامه کلنگ زنی 3 واحد تولیدی در این منطقه توسط مقامات دولتی خبر داد.

علی علوی نائینی با بیان این مطلب و اعلام اینکه در روزهای پیش رو این برنامه انجام می شود اظهار کرد: نخستین طرحی که با سرمایه گذاری ایمیدرو کلنگ زنی می شود، طرح تولید کلرید کلسیم با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن است که محصول تولیدی در صنایع حفاری نفت و گاز، تثبیت خاک و ذوب برف و یخ قابل مصرف است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این طرح، 400 میلیارد ریال بوده و قرار است 18 ماهه اجرا شده و به مرحله بهره برداری برسد. با راه اندازی طرح یاد شده، 60 نفر به کار مشغول خواهند شد.

مدیر مجتمع پتاس خورو بیابانک با اشاره به کلنگ زنی2 طرح دیگر در این منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: این طرح ها شامل طرح تولید سود کاستیک با ظرفیت تولید سالانه 820 هزار تن طی فازهای مختلف و طرح تولید سولفات پتاسیم با ظرفیت تولید سالانه 10 هزار تن است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این 2 طرح (تولید سود کاستیک و تولید سولفات پتاسیم) به ترتیب 4 هزار میلیارد ریال و 150 میلیارد ریال بوده که در صنایع شیمیایی و کشاورزی کاربرد دارند. میزان اشتغال زایی این طرح ها در فاز اول در مجموع حدود 130 نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید