127251

تعریف 10 طرح جدید زیربنایی معدنی برای سال 96

دنیای معدن - مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از تعریف 10 طرح جدید زیربنایی معدنی در سال 96 خبر داد.

رامین بهمنی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال جاری در صورت تامین اعتبار از محل منابع عمومی، حقوق دولتی و منابع داخلی، 7 طرح احداث راه دسترسی به معدن شامل بهسازی راه معادن سیرجان (معادن مس چهارگنبد در استان کرمان)، احداث راه معدن طلای زر اختران (استان مرکزی)، بهسازی راه دسترسی به معادن مس نارباغی (استان مرکزی)، احداث راه دسترسی به معادن بوکسیت قطعه یک (سه راهی موجن تا ابتدای جاده معدن در استان سمنان)، احداث راه دسترسی به معادن بوکسیت تاش قطعه 2 (جاده معدن در استان سمنان)، احداث راه دسترسی به معادن زغال سنگ کردآباد مرکزی (استان مازندران) و بهسازی راه دسترسی به معادن گرانیت قلعه خرگوشی (استان یزد) تعریف و عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: همچنین، 3 طرح برق رسانی شامل برای کارخانه مس طارم (استان قزوین)، مجتمع مس عباس آباد میامی (استان سمنان) و تامین سیم پروژه برق رسانی زغال سنگ طبس (خراسان جنوبی) در سال جاری اجرایی خواهد شد.
مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی تصریح کرد: مجموعه سرمایه گذاری لازم برای این طرح ها 886 میلیارد ریال برآورد می شود.
بهمنی با اشاره به اینکه از سال گذشته 15 طرح زیربنایی در حوزه احداث جاده دسترسی و برق رسانی فعال بوده است، گفت: از این میزان، 12 طرح مربوط به احداث جاده دسترسی به معادن شامل احداث راه دسترسی به معادن طلای زرشوران، احداث راه دسترسی به معادن و کارخانه سیمان گیلان سبز، احداث باند دوم محور خواف سلامی، احداث راه دسترسی به معادن الیگودرز، احداث راه اصلی خرامه نیریز (قطعه اول)، تکمیل راه دسترسی به معادن مهاباد، تکمیل راه دسترسی به معادن طزره، تکمیل راه دسترسی به معادن شورجستان، راه دسترسی به معادن و کارخانه سیمان زابل، احداث راه دسترسی به معادن احمد آباد باش، احداث راه دسترسی به معادن شمال خوی و احداث راه دسترسی به معادن عبدالصمدی مریوان است.
وی ادامه داد: 2 طرح دیگر مربوط به «برق رسانی به معادن سنگ آهک ارشتناب» و «تهیه و تأمین برج، یراق و مقره سیلیکون رابر و عملیات اجرایی کامل احداث خط 132 کیلو ولت دو مداره در منطقه ذغالی طبس» و نیز خرید و نصب باسکول سنگان در حال اجراست.
به گفته مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، در سال 95 علاوه بر تخصیص بودجه از محل منابع عمومی با حمایت های رئیس هیات عامل ایمیدرو، 260 میلیارد ریال از محل منابع داخلی و 75 میلیارد ریال از محل حقوق دولتی به طرح زیربناها تخصیص داده شده که به پیشرفت فیزیکی تجمعی حدود 24 درصد برای طرح های در دست انجام منجر شده است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی تجمعی طرح های در دست انجام، حدود 65 درصد است که 3 طرح به پیشرفت فیزیکی100 درصدی رسیده و بقیه طرح ها از پیشرفت فیزیکی 38 تا 90 درصدی برخوردارند.
وی ادامه داد: از جمله برنامه های این طرح در سال 96، علاوه بر به اتمام رساندن طرح های در دست انجام و عملیاتی کردن طرح های جدید، تهیه برنامه 4 ساله طرح زیربناها در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید