127188

تحولات شرکت تارابگین ، چشمگیر و بی سابقه است

دنیای معدن -مهندس صادقی مدیرعامل و جمعی از مسئولین ذوب آهن اصفهان با حضور در شرکت تارابگین ، ضمن بازدید از خط تولید ، با مسئولین و کارکنان این شرکت دیدار و گفتگو کردند .

مهندس صادقی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت تارابگین گفت : تحولات صورت گرفته در این شرکت بی سابقه و بسیار چشمگیر است و به ویژه با مدیریت جدید و از سال گذشته تا کنون شاهد پیشرفت خوبی در تارابگین هستیم .

وی در ادامه خواستار همت درجهت تولید محصولات جدید از جمله فرومنگنز ، فروسیلیس ،‌تامین بتن و ... در شرکت تارابگین با توجه به نیازهای ذوب آهن اصفهان و همچنین نیازهای بازار شد .

مهندس رخصتی مدیرعامل شرکت تارابگین نیز گفت : این شرکت در سال 54 احداث شد و در سال 56 به تولید رسید و هم اکنون متعلق به ذوب آهن اصفهان می باشد .

وی افزود : ظرفیت اسمی تولید این شرکت بالغ بر 2400 تن پشم معدنی است که در قالب عایق های ساختمانی ،‌عایق های پتویی ، عایق های لوله ای ، پشم فله و فنوفل است که برای سقف سوله ها استفاده می شود .

مدیرعامل شرکت تارابگین با اشاره به پیشرو بودن این شرکت در صنعت عایق های گرم ، گفت : در سال گذشته با توجه به توانمندی های بالقوه این شرکت و نیاز بازار ، کوره جدیدی احداث شد که تولید این شرکت را به 10 هزار تن رساند .

وی افزود : محصولات این شرکت به دلیل برخورداری از استاندارد ملی و کیفیت بالا ، از بازار بسیار خوبی برخوردار است اما با این وجود جهت حفظ و توسعه بازار ، قیمت این محصولات از سال 93 تاکنون در شرایط رکود تورمی در اقتصاد کشور ، افزایش نیافته است که به نوعی کاهش قیمت محسوب می شود .

مهندس رخصتی اظهار داشت : این شرکت برنامه ریزی برای دست یابی به بازار صنعت ساختمان را آغاز نموده است چرا که گستره محصولات این شرکت ، در صنعت ساختمان کاربرد بسیاری دارد .

وی افزود : بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ،‌ بهینه سازی در مصرف انرژی در ساختمان یک الزام مهم است و در این راستا راهی به جز استفاده از پشم معدنی وجود ندارد چرا که با استفاده از آن هم خنکای دلپذیر در تابستان خواهیم داشت و در زمستان برای ایجاد گرما نیاز به مصرف انرژی کمتری می باشد .

مهندس رخصتی گفت : با توجه به عدم شناخت کافی نسبت به مزایای محصولات شرکت تارابگین در صنعت ساختمان ، در سال گذشته تفاهم نامه ای با سازمان فنی حرفه ای امضاء شد که بر اساس آن مجریان ذی صلاح جهت شناخت و نصب عایق های پشم معدنی این شرکت آموزش ببینند که این امر تداوم خواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید