127187

آمادگی بانک پاسارگاد برای مشارکت وسیع در جهت توسعه ذوب آهن

دنیای معدن -دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد به همراه تعدادی از معاونین ، مدیران شعب مرکزی و استانی این بانک ، ضمن بازدید بخش هایی از خط تولید ذوب آهن اصفهان با مهندس صادقی مدیر عامل این شرکت دیدار وگفتگو نمودند .

در این دیدار مدیر عامل بانک پاسارگاد که طی 4 سال از سال 1376 تا 1380 به عنوان رئیس هیئت مدیره ذوب آهن با این شرکت همکاری و ارتباط داشته ضمن ابراز خرسندی از نقش و توانمندیهای ذوب آهن در عرصه تولید و توسعه صنعت ، این شرکت را یکی از بنگاه های بزرگ اقتصادی تاثیر گذارکشور با آینده ای درخشان دانست و گفت : ذوب آهن با توجه به سیاست ها و برنامه های مهندس صادقی و شرایط موجود ، آینده خوبی در پیش رو دارد . وی با اشاره به سوابق همکاری خود با ذوب آهن گفت : من خود یک کارگر زاده هستم و طی 4 سال همکاری با این شرکت آن را خانه خود می دانم که بهترین سالهای عمرم را در آن گذراندم .

مدیر عامل بانک پاسارگاد ضمن اشاره به مسئولیت های اجتماعی بانک پاسارگاد و اهداف بلند مدت این بانک در خصوص حمایت از تولید و اشتغال، آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با این مجتمع بزرگ صنعتی و فراهم آوردن تسهیلات مورد نیاز آن اعلام نمود و از مسئولین ذوب آهن درخواست نمود که ضمن همکاری با تمام بانک ها و اعلام انتظارات خود با مقایسه عملکرد آنها بهترین بانک را برای ادامه همکاری خود بر گزینند .

دکتر قاسمی ذوب آهن اصفهان را یکی از پتانسیل های بزرگ اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت : بانک پاسارگاد آمادگی دارد تا قدم های بزرگی در جهت همکاری با ذوب آهن و توسعه این شرکت بردارد تا در مسیری که این مجتمع عظیم صنعتی را به یک بنگاه بسیار موفق هدایت کند ، نقش داشته باشد .

همچنین مهندس صادقی در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری های ارزشمند بانک پاسارگاد در طی سالهای گذشته با ذوب آهن اصفهان، گزارشی از وضعیت این شرکت و اقدامات و طرح های آن برای برون رفت از مشکلات مالی و بازگشت به دوران رونق و سودآوری را ارایه نمود و گفت: در سال 95 به میزان 700 هزار تن صادرات داشته ایم و در سال 96 نیز برای صادرات یک میلیون تن از تولیدات خود برنامه ریزی کرده ایم .

وی افزود : در سال 95 علی رغم افزایش قابل توجه قیمت زغال سنگ خارجی( به سه برابر و نیم قیمت خود )و همچنین افزایش قیمت زغال سنگ داخلی و از طرفی کاهش تولید نسبت به برنامه های پیش بینی شده ، با انجام طرح های گوناگون مالی و اقتصادی در جهت کاهش هزینه های تمام شده تولید به نتایج مناسبی رسیدیم و در پایان سال 95 از زیان های عملیاتی دور شده ودر ادامه فعالیت ها در سال جاری از زیان کلی نیز خارج خواهیم شد .

مهندس صادقی در ادامه به طرح های مختلف ذوب آهن در زمینه اصلاح ساختارهای اقتصادی و تولیدی شرکت از جمله فروش زمین های متعلق به ذوب آهن در منطقه لنجان و اصفهان ، طرح تزریق پودر زغال ، پروژه کاهش HMR و دیگر طرح ها اشاره نمود و چشم انداز روشن آنها را تشریح کرد .

مهندس صادقی در پایان سخنان خود از همکاری بانک پاسارگاد با ذوب آهن قدردانی نمود و گفت : بانک پاسارگاد از بانک های بزرگ کشور می باشد که همکاری و تعاملش با این شرکت برای ما بسیار راه گشا است . در بسیاری از مواقع که در تنگنا قرار داشتیم این بانک به کمک ما آمده و شرایط مناسب امروز را در بسیاری از جهات مدیون دکتر قاسمی و بانک پاسارگاد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید