127172

پرسپولیس ستاره های استقلال را هم می گیرد؟

باشگاه پرسپولیس هنوز موضع خاصی درباره حک ستاره روی پیراهن رسمی خود نگرفته اما با اقدام کانون هواداران این باشگاه در ورزشگاه طرح موزاییکی شکل گرفت و روی پیراهن‌های قهرمانی نیز یک ستاره درج شده بود و گفته می‌شود روی لوگوی پیراهن فصل بعد آنها یک ستاره به نشانه 10 قهرمانی در لیگ حک خواهد شد. هوشنگ نصیرزاده کارشناس مسائل حقوقی فوتبال درباره استفاده باشگاه پرسپولیس از یک ستاره روی پیراهنش گفت: «در فوتبال ایران هیچ قانون، آیین نامه و دستور العمل مصوبی برای زدن ستاره روی پیراهن بازیکنان فوتبال یک باشگاه وجود ندارد و تا به امروز هم تدوین نشده است. احتمالا ستاره‌ای که پرسپولیسی‌ها قرار است روی پیراهن تیم خود حک کنند با استناد آنها به قانونی است که در فوتبال ایتالیا است که به ازای هر 10 قهرمانی یک تیم در کالچو یک تیم ستاره روی پیراهنش حک می‌کند. از سوی دیگر دو ستاره استقلالی‌ها به دلیل 2 بار قهرمانی در آسیاست.»
نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که با این شرایط هر تیمی می‌تواند با استناد به قانون کشورهای دیگر روی پیراهنش ستاره بزند، گفت: «فدراسیون فوتبال برای حک ستاره روی پیراهن یک باشگاه حتما باید هر چه سریعتر یک قانون مشخص تعیین کند تا شاهد آشفتگی تیم‌ها در این خصوص نباشیم. ضمن اینکه حک ستاره روی پیراهن تیم‌ها در واقع افتخار به گذشته آنهاست و فدراسیون فوتبال هم نباید مانع آن شود.»
با این حساب شاید اگر اهالی فوتبال و آنهایی که در بخش حقوقی فوتبال کار کرده‌اند در این باره اصرار کنند و نهایتا درباره ستاره قانونی تصویب شود، شاید ستاره استقلالی‌ها هم از آنها گرفته شود مگر اینکه فدراسیون برخورد خنثایی با این داستان داشته باشد و هر دو باشگاه هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند!

دیدگاهتان را بنویسید