126755

سود سهام معادن کرومیت اسفندوقه به کارگران سهامدار پرداخت نمی شود

دنیای معدن - حدود ۶۵۰ نفر از کارگران وبازنشستگان سهامدار شرکت معادن کرومیت اسفندقه کرمان ، خواستار رسیدگی به مشکل خود در دریافت سود سهام این شرکت شدند .

کارگران سهامدار معدن کرومیت اسفندقه کرمان که بیشتر آن ها در حال حاضر بازنشسته شده اند؛ مدعی اند ازسهامی که از سال ۷۱به کارگران واگذار شده هیچ گونه سودی به آن ها پرداخت نشده است وسهامدار عمده در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نمی کند.

به گفته یکی ازکارگران ، در سال ۷۱ سهام معادن کرومیت اسفندوقه (یکی از بزرکترین معادن کرومیت کشور ) از سوی وزارت صنعت ومعذن دولت وقت بین صندوق بازنشستگی فولاد وشرکت صنعتی معدنی امیر و و بیش از ۶۵۰ کارگری که آن زمان در این واحد معدنی مشغول بوده اند، تقسیم شده است.

این کارگرسهامدار که در حال حاضر او به اتفاق شمار قابل توجهی از همکارانش بازنشسته شده است، در ادامه افزود: درحال حاضر سهام داران این شرکت صندوق بازنشستگی فولاد با ۵۱ درصد سهم ،شرکت صنعتی معدنی امیر با ۱۷ درصد سهم وپرسنل وکارگران معدن اسفندوقه که ۳۲ درصد سهام را دارا هستند.

به گفته این کارگر معدن کرومیت اسفندوقه او وسایر همکارانش که بیش از ۲۵ سال است سهامدار این واحد معدنی هستند که متاسفانه طی این مدت سود سهامی دریافت نکرده اند.

او با اشاره به بی توجهی مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان سهامدار عمده در بکار گیری مدیران واعضای هیئت مدیره که اکثر غیر معدنی وفاقد تخصص هستند تصریح کرد: بحران مالی معدن که مدیران آن مطرح می کنند از سوی کارگران نیست بلکه ناشی ازمدیریت ناصحیح است که خسارت غیر قابل جبرانی را به سهامداران بویژه کارگران وارد کرده است.

به گفته او این معدن که دارای شهرت جهانی است دارای منابع سرشاری است و در سالهای گذشته میزان سودهی آن از سوی مدیران سابق گزارش می شده است.

این کارگر سهامدار معدن اسفندوقه با بیان اینکه آنچه اخیرا موجب نگرانی کارگران شده این است که سهامدار عمده بدون توجه به حقوق قانونی کارگران قصد افزایش سرمایه معدن را دارد افزود: این در حالیست که ما کارگران معتقدیم افزایش سرمایه سهام باعث کاهش ارزش سهام کارگران خواهد شد در نتیجه کارگران زیان خواهند دید.

او ضمن ابراز گلایه از اینکه بعنوان سهامدار این شرکت او وهمکارانش بعد از ۲۵ سال مجبور هستند بدون دریافت سود سهام ، سهامشان را بفروشند تاکید کرد: ما خواستار رسیدگی جدی مسئولین استانی و کشوری در حل و فصل این موضوع که حق قانونی و مسلم کارگران و بازنشستگان معدن اسفندوقه به شمار می رود، هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید