126704

افزایش 55 واحدی شاخص بورس/ خودرویی ها همچنان در کانون توجه حقیقی ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 20 فروردین ماه 95 با افزایش 55 واحدی به رقم 77 هزار و 860 واحد دست یافت.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 138 واحدی عدد 16 هزار و 701 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 131 واحدی به رقم 85 هزار و 881 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 118 واحدی به رقم 54 هزار و 720 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 318 واحدی عدد 168 هزار و 749 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی به عدد 890 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت خدمات انفورماتیک با 65 واحد، گروه سایپا با 43 واحد و گروه مپنا با 32 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ خلیج فارس با 68 واحد، بانک ملت با 15 واحد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 20 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 179میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 997 میلیون و 621 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 85 هزار و 567 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات حق تقدم سهام گروه صنعتی بارز، حق تقدم سهام کارخانجات قند قزوین، اوراق اجاره صدانا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های داروسازی دکتر عبیدی، حق تقدم خرید سهام تجارت الکترونیک پارسیان، اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا، اوراق اجاره صخابر، صکوک اجاره صایتل متوقف شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران 14.5 میلیون سهم بیمه نوین به قیمت بیش از یک میلیون تومان روی صفر تابلو کد به کد شد.طی معاملات امروز بازار سهام در حالی نظاره گر غلبه عرضه بر تقاضای سهام در گروه پالایشی ها بود که در گروه خودرویی ها و قطعه سازان همچنان تقاضا از سوی معامله گران اغلب حقیقی به شکل گیری صف خریدهای ناپایدار در اغلب نمادهای معاملاتی انجام می دهد.

در گروه محصولات شوینده ها نیز همچنان تک سهم های این گروه مورد توجه معامله گران اغلب حقیقی با هدف نوسان گیری کوتاه مدت است. این در حالی است که گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن در آستانه عرضه اولیه سهام به پرداخت ملت این روزها شاهد گرفتن p/e اصلاحی خود است.به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که در آن اغلب حقیقی ها به دنبال شناسایی بازدهی های کوتاه مدت، اصلاح پورتفوی در میان بازار دومی ها و سهم های کوچک بازار را در دستور کار قرار دادند. بازاری که به نظر می رسد قید سهم های بزرگ و شاخص های بازار را با دید دست کم میان مدت تا زمان انتخابات ریاست جمهوری زده است.

دیدگاهتان را بنویسید