126668

10شرکت برتر تولیدکننده مس جهان در سال 2016

دنیای معدن - وب سایت ماینینگ لیست 10شرکت برتر تولیدکننده مس جهان در سال 2016 را منتشر کرد.

به نقل از وب سایت ماینینگ، مجموع تولیدات مس 10شرکت برتر جهان شامل کودلکو (Codelco) ، فریپورت (Freeport)،گلنکور(Glencore)،بی اچ پی بیلیتون(BHP Billiton) ،سوترن کوپر (Southern Copper) ،کی جی اچ ام(KGHM) ،ریوتینتو (Rio Tinto) ، فرست کوانتوم (First Quantum) ، آنتوفاگاستا(Antofagasta) و واله (Vale) به 9 میلیون و 448 هزار تن رسید که حاکی از رشد 4درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .

مجموع تولید مس جهان در سال گذشته 19 میلیون و 400 هزار تن بود که شرکت های مذکور حدود 49 درصد از این میزان را به خود اختصاص دادند.

بنا بر رتبه بندی وب سایت Intelligence Mine ، شرکت کودلکو از کشور شیلی به رغم کاهش 3درصدی تولید نسبت به سال گذشته ، توانست با تولید یک میلیون و 827 هزار تن مس، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

رتبه دوم به شرکت فریپورت در پرو تعلق گرفت که با تولید یک میلیون و 696 هزار تن مس، شاهد رشد 12 درصدی نسبت به سال گذشته بود.

شرکت گلنکور نیز با وجود کاهش 2 درصدی تولید نسبت به سال 2015 ، با تولید یک میلیون و 288هزار تن توانست در رتبه سوم جای گیرد.

شرکت های بی اچ پی بیلیتون و سوترن کوپر نیز به ترتیب با تولید "یک میلیون و 113 هزار تن "و" 900 هزار تن" در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در میان این 10 شرکت برتر، 4 شرکت کاهش تولید و 6 شرکت افزایش تولید را نسبت به سال قبل به ثبت رساندند.

شرکت های بی اچ پی بیلیتون ، گلنکور،کودلکو و کی جی اچ ام کاهش تولید داشته در حالی که دیگر شرکت ها شاهد رشد تولید بودند.

دیدگاهتان را بنویسید