126408

معرفی طرح تجهیز معدن زغال سنگ پروده 4 طبس برای تأمین مالی به چین

دنیای معدن -با آماده سازی بلوک 3 زغالسنگ پروده 4 شهرستان طبس ، 2 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان ایجاد خواهد شد


طرح تجهیز و آماده سازی بلوک 3 زغال سنگ پروده 4 شهرستان طبس برای تأمین مالی از کشور چین ، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مؤسسه بیمه صادراتی چین ( سایناشور ) معرفی شد.
به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صدا و سیما مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس گفت: قرارداد تجهیز و آماده سازی بلوک 3 پروده 4 [معرفی طرح تجهیز معدن زغال سنگ پروده 4 طبس برای تأمین مالی به چین] طبس که با هدف استخراج سالانه 750 هزار تن زغالسنگ خام تعریف شده است، در سال 2007 بین ایمیدرو و کنسرسیوم سی ام سی( (CMC - کانی کاوان شرق منعقد و امضاء شده بود که پس از آن تمامی مجوزهای لازم از جمله محیط زیست، شورای اقتصاد، تضمین دولت، گواهی مسدودی ارزی، عقد قرارداد سه جانبه و موافقت بانک عامل اخذ شد .
آقای فلاح افزود: با توجه به افتتاح خط اعتباری چین در فاز یک برای فاینانس پروژه های معرفی شده به بیمه سایناشور، طرح تجهیز و آماده سازی بلوک 3 پروده 4 طبس برای تأمین 85 درصد از سرمایه گذاری مورد نیاز خود در فهرست طرح های مشمول استفاده از فاینانس در فاز یک قرار گرفت و یک بار در سال 91 از سوی بانک مرکزی به سایناشور معرفی شد، اما به دلیل اعلام اتمام منابع تخصیص یافته فاز یک، هیچگونه اقدامی در خصوص سرمایه گذاری این طرح صورت نگرفت.
وی گفت: این طرح امسال با ادامه پیگیری های مسئولان مربوطه، توانست از سهمیه باقی مانده در فاز یک خط اعتباری، استفاده و به سایناشور ( بیمه صادراتی چین ) معرفی شود .
مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس افزود: با آماده سازی بلوک 3 زغالسنگ پروده 4 شهرستان طبس 2 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید