126275

معرفی پروژه تجهیز معدن زغال سنگ پروده 4 طبس به سایناشور

دنیای معدن - پروژه تجهیز و آماده سازی بلوک 3 زغالسنگ پروده 4 به منظور تامین مالی پروژه از کشور چین، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 21 اسفند ماه 95 به موسسه بیمه صادراتی آن کشور ( سایناشور ) معرفی شد .

امید فلاح، مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس اظهار داشت: قرارداد تجهیز و آماده سازی بلوک 3 پروده 4 طبس که با هدف استخراج سالانه 750 هزار تن زغالسنگ خام تعریف شده است در سال 2007 بین ایمیدرو و کنسرسیوم سی ام سی( (CMC - کانی کاوان شرق به مبلغ حدود 790 میلیون یوان منعقد و امضاء شده بود. پس از آن کلیه مجوزهای لازم از جمله محیط زیست، شورای اقتصاد، تضمین دولت، گواهی مسدودی ارزی ، عقد قرارداد سه جانبه و موافقت بانک عامل اخذ شد .

وی افزود: با توجه به افتتاح خط اعتباری چین در فاز یک برای فاینانس پروژه های معرفی شده به بیمه سایناشور ، این طرح برای تامین 85 درصد از سرمایه گذاری مورد نیاز خود در فهرست طرح های مشمول استفاده از فاینانس در فاز یک قرار گرفت و یکبار در سال 91 از سوی بانک مرکزی به سایناشور معرفی شد اما به دلیل اعلام اتمام منابع تخصیص یافته فاز یک، هیچگونه اقدامی در خصوص گشایش ال سی صورت نگرفت.

فلاح ادامه داد: براساس تلاش های مستمر و مجدانه ای که طی سال جاری صورت گرفت ، این طرح توانست از سهمیه باقی مانده در فاز یک خط اعتباری، استفاده و در نهایت در تاریخ 21 اسفند ماه 95 توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سایناشور معرفی شود .

وی درباره فرصت های شغلی این طرح اظهار داشت: با اجرایی شدن این پروژه 2000 شغل مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان طبس ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید