126271

انجام بررسی های معدنی در رابطه با وجود طلا در الیگودرز

دنیای معدن - مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان از نهیه نقشه‎های یک پنجاه هزارم در استان خبر داد.

مهندس احدالله فاضلی، اظهار کرد: یکی از طرح‏ های اقتصاد مقاومتی اداره کل زمین شناسی استان تهیه نقشه اکتشافات مواد معدنی بوده که در حال حاضر به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح قرار بود تا خردادماه سال آینده انجام شود، افزود: خوشبختانه با پیگیری‏ هایی که انجام شد طرح زودتر از موعد مقرر به سرانجام رسیده است.

فاضلی ادامه داد: اعتبارات استانی که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، جوابگوی انجام طرح نبود و ما توانستیم از محل اعتبارات ملی برای آن تخصیص بگیریم.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان با اشاره به نتایج این طرح گفت: در شهرستان ازنا طی بررسی هایی که داشتیم پی به وجود معادن مس بردیم و با توجه به موقعیت استراتژیک و مهم الشتر و نورآباد ضمن این کار پتانسیل یابی مواد معدنی نیز با توجه به رسوبات آبراهی آن انجام شد.

وی از بررسی های معدنی در رابطه با وجود طلا در الیگودرز اشاره کرد و افزود: نتایج خوبی در این رابطه انجام شده است.

فاضلی از بررسی‎های معدنی در رابطه با وجود طلا در الیگودرز اشاره کرد و افزود: نتایج خوبی در این رابطه به دست آمده است.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان اضافه کرد: برای سه منطقه رحمانشاهی، سراب دوره و فیروزآباد نقشه‎های یک پنجاه هزارم تهیه شده که این نقشه‎ها به عنوان مقیاس میانه و مناسب در نظر گرفته می‎شود. در این مناطق همزمان با کار اکتشاف معدنی بررسی‎های زیست محیطی نیز انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید