126121

رای ۵۸ درصدی به رشد بهای طلا

دنیای معدن - کیتکو تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی دیدگاه های مختلفی درباره روند قیمت جهانی طلا در روزهای آینده دارند.

در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را افزایش دهد، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی درباره مسیر قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی و حرفه ای وال استریت که هفته گذشته روند نزولی قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، اکنون بر این باورند که قیمت این فلز زرد در روزهای آینده با افزایش همراه خواهد شد.

تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پیش از این تاثیر خود را بر روند قیمت جهانی طلا نشان داده است.

بر اساس این گزارش ۱۹ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۵۸ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. ۶ نفر معادل ۳۲ درصد اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت با کاهش همراه می شود و ۲ نفر معادل ۱۱ درصد نیز گفتند که قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم ۱۶۴۶ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۷۶۵ نفر معادل ۴۶ درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبرو می شود. ۶۴۴ نفر نیز معادل ۳۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند و ۲۳۷ نفر معادل ۱۴ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا بدون تغییر روبرو خواهد شد.

در نظرسنجی هفته گذشته ۵۷ درصد کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۵۸ درصد سرمایه گذاران نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی هر یک ۵ بار از ۸ مورد نظرسنجی توانسته اند مسیر قیمت طلا را درست پیش بینی کنند.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی خواهد بود و فرصت مناسبی را برای خرید فراهم کرده است. نرخ بهره آمریکا هنوز فاصله زیادی با نرخ تورم دارد و این مساله موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.

گروهی از کارشناسان نیز معتقدند که کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته مساله ای طبیعی بوده و بازار نیاز به اصلاح مسیر قیمتی داشته است ولی روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده بار دیگر ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید