126120

پروژه کک طبس ۳ ماهه اول سال ۹۶ به بهره برداری می رسد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شروع عملیات اجرایی کارخانه گندله سازی تا سه ماه اول سال ۹۶ در استان خبر داد و افزود: پروژه کک طبس نیز در سه ماهه اول سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

داود شهرکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت و بهره برداری از کارخانه گندله سازی خراسان جنوبی در بازه زمانی دو ساله تعریف شده است اظهار داشت: این کارخانه قرار است مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد استان و کشور را تامین کند.

وی همچنین به میزان اشتغال این واحد بزرگ اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده برای این کارخانه 400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به سایر پروژه های مهم صنعتی استان گفت: در صورتی که مشکل خاصی ایجاد نشود پروژه کک طبس تا سه ماهه اول سال 96 به بهره برداری می رسد و فازیک پروژه فولاد قاین نیز تا شهریور ماه آماده افتتاح خواهد بود و فاز دوم این پروژه نیز با پیشرفت 40 تا 45 درصدی در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

وی به پروژه زغال شویی طبس اشاره کرد و افزود: در سال آینده پروژه زغال شویی طبس نیز آغاز به کار می کند که امید است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

کفاشی، میزان سرمایه گذاری در این پروژه را بیش از 70 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه صنعت و معدن استان، پیش بینی می شود سال آینده سال خوبی برای تولید و اشتغال در خراسان جنوبی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی آستان قدس رضوی برای سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: با توجه به ورود آستان قدس رضوی در حوزه معادن استان و با توجه به وجود این ظرفیت و پتانسیل در خراسان جنوبی، طی مذاکرات و نشست هایی که با تولیت و کارشناسان آستان داشته ایم سرمایه گذاری در حوزه فرآوری انواع سنگ مورد توجه و تاکید این مجموعه است.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی برای سرمایه گذاری در استان تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته و در این خصوص پیش قدم است که امیدواریم بتوان از این طریق به توسعه اقتصادی و اشتغال استان کمک کنیم.

کفاشی همچنین با اشاره به آماده بودن کارخانه سیمان باقران برای بهره برداری اظهار داشت: موانع و مشکلات پیش روی این کارخانه برطرف شده و تسهیلات 20 میلیاردی آن نیز در مرحله پرداخت قرار گرفته است و افتتاح رسمی آن با حضور مقامات کشوری و استانی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید