125940

علی همت تشریح کرد: راه اندازی سه طرح بزرگ صنعتی در سال جاری توسط ایریتک

دنیای معدن - مدیر عامل شرکت ایریتک گفت: این شرکت سه طرح بزرگ در حوزه صنایع معدنی و پالایشگاهی را در سال جاری راه اندازی کرد.

علی همت که درباره عملکرد ایریتک سخن می گفت تصریح کرد: در سال جاری فاز دوم طرح عظیم آماک، طرح توسعه مجتمع فولاد خراسان و احداث مگامدول آهن اسفنجی صبا فولاد خلیج فارس از سوی این شرکت به مرحله راه­اندازی رسیدند.

وی با اشاره به اهمیت طرح آماک در رفع آلودگی محیط زیست شهرهای استان خوزستان، خاطر نشان کرد: جلوگیری از سوزانده شدن گازهای ترش در محدوده شهرهای اهواز، رامهرمز، شادگان و ایجاد مانع در انتشار مواد آلاینده اسیدی در این مناطق و کاهش گازهای گلخانه ای، از مهمترین اهداف طرح آماک است.

وی همچنین به طرح هایی که از سوی ایریتک از سال 92 تاکنون راه اندازی شده اشاره کرد و گفت: طی این مدت طرح های متعددی شامل؛ کارخانه آهن اسفنجی مگا مدول دوم شهید خرازی به ظرفیت 1.7 میلیون تن،‌ طرح فاز دوم توسعه تغلیظ مس سرچشمه،‌ فاز دوم طرح عظیم آماک جهت جمع آوری گازهای همراه لایه بنگستان،‌ طرح توسعه مجتمع فولاد خراسان به ظرفیت 700هزار تن تولید بیلت، کارخانه مگا مدول احیاء صبا فولاد خلیج فارس برای اولین بار در کشور برای تولید 1.7 میلیون تن محصول بریکت گرم (HBI) و طرح تغلیظ مس سونگون راه اندازی شده است.

طرح های سال آینده

همت اظهار امیدواری کرد که در سال آینده طرح فولاد قائنات و توسعه زیرسقف فولاد مبارکه به تولید رسد.

مدیر عامل ایریتک تصریح کرد: فلسفه وجودی شرکت ایریتک دستیابی به دانش ساخت کارخانه های صنعتی است که مدیریت و مهندسی احداث کارخانه ها را انجام می دهد و جهت ساخت و اجرا از بهترین سازندگان و پیمانکاران داخلی استفاده می کند.

وی افزود: نکته برجسته فعالیت های ایریتک در مدیریت و مهندسی بوده و هر پروژه­ای را که آغاز کرده باعث ایجاد اشتغال بسیاری در شرکت های سازنده و پیمانکاران اجرایی حوزه صنعت شده است.

10هزار میلیارد تومان طرح جدید

مدیر عامل ایریتک درباره حضور این شرکت در طرح های جدید گفت: شرکت ایریتک برنده مهترین مناقصات در دولت یازدهم انجام شده که شامل طرح فولاد مکران جهت احداث کارخانه مگا مدول تولید HBI به ظرفیت 7/1 میلیون تن، طرح تغلیظ سنگ آهن در ناحیه سنگان به ظرفیت 5/2 میلیون تن،‌ طرح توسعه فولاد هرمزگان جهت احداث کارخانه مگامدول تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 7/1 میلیون تن و افزایش ظرفیت فولاد سازی از 5/1 میلیون تن به 3 میلیون تن،‌ طرح توسعه نورد گرم 2 فولاد مبارکه به ظرفیت 3 میلیون تن،‌ کارخانه احیاء و فولادسازی طرح فولاد قائنات،‌ احداث مجتمع الکترود گرافیتی اردکان،‌ طرح احداث خط نورد مقاطع فولاد خیام نیشابور،‌ انجام خدمات مهندسی پتروشیمی مارون،‌ طرح NGL خارک،‌ انجام خدمات مهندسی طرح کرنج و طرح توسعه زیر سقف فولاد سازی مجتمع فولاد مبارکه است.

وی تصریح کرد: ارزش این تعداد پروژه بیش از ده هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: پس از احداث هر کارخانه صنعتی معمولا در حدود 1500 تا 2000 نفر بصورت مستقیم و تا ده هزار نفر بطور غیر مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

دانش فنی

همت خاطر نشان کرد: شرکت ایریتک در ایران تنها شرکتی است که دارای دانش ساخت کارخانه های صنعتی از معدن تا محصول نهایی است و در زنجیره فولاد موفق به اخذ لیسانس میدرکس (فناوری تولید آهن اسفنجی) در تولید آهن اسفنجی شده است که بدون نیاز به تکنولوژی خارجی بالغ بر 80درصد تولیدات کشور را به ثمر رسانده است. این شرکت در لایه­های بالادستی و همچنین پایین دستی فولاد با استفاده از بهترین شرکت های تکنولوژ دنیا همچون شرکت های Outotec و SMS-Group با بهترین کیفیت و ایجاد حداکثر سهم داخل در ساخت پروژه­ها، توانسته است طرح ها را مدیریت و به بهره­برداری برساند.

وی تاکید کرد: شرکت ایریتک یک پتانسیل و سرمایه ملی بوده که وابسته به فرد نبوده بلکه دانش اندوخته شده در این سازمان در اثر ایجاد یک ساختار بین المللی، مدیریت و مهندسی احداث کارخانه های صنعتی بوده و با استفاده از سازندگان و پیمانکاران اجرایی طراز اول کشور و همکاری با برترین تکنولوژهای دنیا پروژه­ها را به سرانجام می رساند که این امر می تواند شرایط افزایش همکاری را با کارفرمایان فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید