125883

میانگین قیمت جهانی طلا امسال به 1150 دلار خواهد رسید

دنیای معدن -رئیس موسسه سرمایه گذاری ئی دبلیو تی پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1150 دلار خواهد رسید.

به نقل از کیتکو، در حالی که در کنفرانس اقتصادی فعالان بازار فلزات گرانبها در کانادا بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده نیز افزایش خواهد یافت ولی یک رئیس موسسه سرمایه گذاری ئی دبلیو تی پیش بینی کرد که قیمت طلا امسال با افت همراه خواهد شد.

بر اساس این گزارش ویلیام تانکارد تاکید کرد: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به واسطه تشدید نگرانی های سیاسی بین المللی به خاطر افزایش قیمت ها چندان د وام نخواهد داشت. به نظر من میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1150 دلار خواهد رسید.

وی افزود: به نظر می رسد فشارهای تورمی، افزایش شاخص سهام و کاهش ریسک های سیایسی عوامل مهمی هستند که می تواند موجب کاهش قیمت طلا شود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر افزایش نگرانی های سیاسی روندی صعودی داشته است، به خصوص نگرانی ها در آمریکا و اروپا ولی این عامل چندان دوام نخواهد آورد.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: به نظر من نگرانی های سیاسی بین المللی با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را کاهش می دهد. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا د اشته باشد.

تانکارد گفت: گرچه هنوز نااطمینانی های زیادی نسبت به وضعیت سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ وجود دارد ولی بازار طلا رقابت سختی را با بازارهای مالی و سهام در پیش خواهد د اشت.

موسسه مالی ناتیکسیس نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره فدرال رزرو با افت بیشتری روبرو خواهد شد و تا سطخ 1150 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحلیلگران این موسسه مالی نیز بر این باورند که نگرانی های مربوط به سیاست های دولت جدید آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا از ابتدای سال 2017 میلادی د اشته است.

موسسه سرمایه گذاری بی بی اچ نیز در تحلیلی درباره اوضاع بازار طلا نوشت: انتشار گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار اشتغال در ماه فوریه مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا د ر روزهای آینده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید