125722

4700 محدوده معدنی کرمان در دولت یازدهم تعیین تکلیف شد

دنیای معدن - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: دولت تدبیر و امید از 6 هزار محدوده معدنی این استان که بیشتر در اختیار افراد غیرمتخصص بود چهار هزار و 700 محدوده را تعیین تکلیف کرد.

مهدی حسینی نژاد شامگاه شنبه در گروه تلگرامی اقتصادی در کنار استاندار افزود: توانستیم با تعیین تکلیف محدوده های معدنی استان کرمان و ایجاد و راه اندازی سامانه کاداستر معدنی، قانون را به خوبی اجرا کنیم و این استان در این زمینه به عنوان استان پالوت معرفی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر شفاف کردن فرایندها بود و در این راستا استفاده از سیستم های نرم افزاری را در دستور کار قرار دادیم به طوریکه هم اکنون تمام فرآیندهای معدنی از ابتدای سال 94 از طریق سامانه کاداستر معدن در دسترس عموم مردم و سرمایه گذاران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: امکان انجام فرآیندهای اداری در سامانه بهین یاب نیز برای بخش صنعت وجود دارد و مردم می توانند اولویت های سرمایه گذاری کرمان را در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان که با کمک متخصصان دانشگاهی احصا شده مشاهده کنند.
حسینی نژاد عنوان کرد: جذب سرمایه های خارجی نیز یکی از برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت است به طوریکه توانسته ایم با سرمایه گذار خارجی در زمینه صنایع فرآوری فروکروم که سال ها به آن توجه نشده بود مشارکت داشته باشیم.
وی اضافه کرد: حدود 60 سال است که کرومیت استخراج می کنیم و همواره طی این سال ها آن را به صورت خام صادر کرده ایم.
وی ادامه داد: توانستیم با حمایت های مدیران دولت یازدهم طی سال های 94 و 95 یک کارخانه با ظرفیت تولید 200 هزار تن فروکروم با مشارکت سرمایه گذار خارجی احداث کنیم که البته این ظرفیت نیاز به تامین خوراک از خارج کشور هم دارد.
وی در زمینه حقوق معوق کارگران شرکت زغال سنگ نیز اظهار کرد: معادن زغال و اوضاع کارگران این مجموعه یکی از دغدغه های همه مسئولان استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان است.
وی ادامه داد: باید سال های گذشته تدبیری برای فروش زغال می اندیشیدیم که متاسفانه این کار را نکردیم و در حال حاضر با توجه به تک خریدار بودن زغال که شرکت ذوب آهن اصفهان است دچار مشکل هستیم.
وی خاطرنشان کرد: مطالبات معادن زغال سنگ با پیگیری های انجام شده تا پایان سال جاری پرداخت می شود.
وی بیان کرد: بیش از 500 ترکیب در دنیا از زغال گرفته می شود که ما فقط از این محصول معدنی کنسانتره تولید و به اصفهان ارسال کردیم.
وی تصریح کرد: سالانه 1.2 میلیون تن کک و حدود 60 هزار تن قطران، دوده و نفتالین را هم تولید می کنیم که تمام این توفیقات طی 2 سال اخیر رقم خورده است.
حسینی نژاد عنوان کرد: با به بهره برداری رسیدن کارخانه های فولاد استان کرمان و تولید حدود 11میلیون تن شمش به قطب فولاد کشور تبدیل خواهیم شد.
وی یادآور شد: مشکل پرداخت نشدن مطالبات معادن زغال استان کرمان رفع خواهد شد چرا که با وجود خریدارهای متعدد، به طور قطع یک رقابت در کشور به وجود خواهد آمد و علاوه بر این ایجاد صنایع فرآوری، مشکلات معادن زغال و کارگران سخت کوش این مجموعه را رفع خواهد کرد.
در این گروه تلگرامی بیش از یکهزار و 290 نفر عضویت دارند که مشکلات، عملکرد و برنامه های هر بخش اقتصادی را با حضور مدیران مربوط، مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید