125529

مطالبات کارگران شرکت زغال سنگ حداکثر تا 20 اسفند پرداخت می شود

دنیای معدن - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مطالبات کارگران شرکت زغال سنگ حداکثر تا 20 اسفند پرداخت می شود.

محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و مسئولان استانی شرکت های ذغال سنگ کشور برگزار شد، شرکت ذوب آهن مکلف به پرداخت تعهدات خود و نیز افزایش قیمت زغال از ابتدای سال 95 شد.

وی با اشاره به جلسه چندماه گذشته مسئولان زغال سنگ کشور در کمیسیون اقتصادی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان مکلف است افزایش قیمت زغال را براساس مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال کند.

پورابراهیمی به نامه اخیر وزارت صنعت معدت و تجارت به شرکت ذوب آهن اشاره کرد و ادامه داد: براساس این نامه از ابتدای سال 95 قیمت هر تن ذغال سنگ از 360 هزار تومان به 450 هزار تومان افزایش خواهد یافت و شرکت ذوب آهن مکلف است طی چند روز آینده قرارداد خود را با شرکت های ذغال سنگ کشور اجرائی و عملیاتی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه به وضعیت معوقات حقوق و دستمزد کارگران شرکت های ذغال سنگ اشاره کرد و گفت: متوسط حقوق کارگران علی رغم سختی کار فراوان در این شرکت ها حدود یک میلیون تومان است و سه ماه پرداخت نشده و این برای ما قابل قبول نخواهد بود.

وی با اشاره به برقراری ارتباط تلفنی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، در این جلسه، گفت: دکتر ربیعی موافقت کرد که حداکثر ظرف یک هفته آینده مطالبات شرکت های ذغالی از ذوب آهن پرداخت شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: در صورتی که اقدامات لازم توسط شرکت ذوب آهن اصفهان که سهامدار عمده و اصلی آن وزارت رفاه و تامین اجتماعی می باشد، انجام نشود، سوال از وزیر مربوطه به دلیل عدم پرداخت تعهدات این شرکت در هفته آینده به هیئت رییسه ارائه خواهم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید