125483

صنعت مس طعم شیرین برجام را چشیده است

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه رئیس جمهوری پیشران سیاست های بین المللی است، گفت: صنعت مس طعم شیرین گشایش های برجام را چشیده است و از این بابت از رئیس جمهوری تشکر می کنیم.

احمد مرادعلیزاده روز سه شنبه در آیین افتتاح معدن و کارخانه مس چهل کوره نصرت آباد با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در زاهدان اظهار داشت: خداوند را شاکریم که با تلاش های انجام شده در دوران سخت تحریم و رکود و کاهش قیمت تمام شده محصولات مس، توانستیم در جهت پیشبرد منویات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
وی افزود: ساخت کارخانه مس چهل کوره شهرستان زاهدان با برداشت 300 هزار تن خاک و تولید 16 هزار تن کنسانتره 20 درصد، در سال 1390 آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مس چهل کوره هم اینک 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: در مجموع برای تکمیل تمام مرحله های این کارخانه 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: هم اینک 350 نفر در مس چهل کوره زاهدان مشغول بکار هستند.
مرادعلیزاده افزود: خوشبختانه تمام کارگران و مهندسان این کارخانه از افراد بومی منطقه هستند که تلاش شبانه روزی آنان جای قدردانی دارد.
وی گفت: کار در معدن شرایط خاص و سختی دارد اما با این وجود، فعالیت ها در اوج مشکلات متوقف نشده است.
وی اظهار داشت: ایران با 22 میلیون تن مس خالص و داشتن بیش از سه درصد از ذخایر مس، مقام هشتم تولید این محصول را در جهان دارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تکمیل 18 پروژه در حوزه معادن مس را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریالی تا پایان سال 1398به ظرفیت 400 هزار تن خواهیم رسید.
وی تصریح کرد: براساس بازرسی موسسه بین المللی آیولند در حوزه زیست محیطی تا پایان سال 1397 تمام واحدهای شرکت مس به صنعت سبز تبدیل خواهند شد.
مرادعلیزاده گفت: در بخش اقتصادی با صادرات 1/1 (یک و یک دهم) میلیارد دلار و فروش 65 هزار میلیارد ریال تمام بدهی به بانک ها به میزان 2 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و سرمایه شرکت مس هم اینک به 50 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینکه 36 پروژه را در موعد مقرر به پایان رسانده ایم، خاطرنشان کرد: شرکت مس جز 10 شرکت برتر در بورس ایران است.
به گزارش ایرنا، دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر یک روزه خود به سیستان و بلوچستان از طریق ویدئو کنفرانس معدن و کارخانه مس چهل کوره نصرت آباد زاهدان را افتتاح کرد.
مس چهل کوره در فاصله 125 کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید