125472

رییس جمهوری، معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره را افتتاح کرد

دنیای معدن - معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره در محدوده زاهدان با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد. این برنامه افتتاح از طریق ویدئو کنفرانس و از محل فرودگاه بین المللی زاهدان صورت گرفت.

معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره یکی از 35 طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در سطح کشور است که بر اساس توانمندی های معدنی منطقه و با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 350 میلیارد ریال و 8،2 میلیون یورو توسط شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شده است. ذخیره معدن مس چهل کوره بیش از 15 میلیون تن تخمین زده شده است.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: افتتاح معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره زمینه اشتغال 225 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم که همه از نیروهای بومی هستند را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: کارخانه فرآوری مس چهل کوره سالانه 16 هزار و 700 تن کنسانتره مس با عیار 20 درصد تولید می کند.

معدن و کارخانه فرآوری مس در منطقه گراغه نصرت آباد در 100 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی روز سه شنبه وارد زاهدان شد و در مراسمی متمرکز باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، هواپیمایی تفتان ایر، معدن و مس چهل کوره، طرحهای مخابراتی و بزرگراهی سیستان و بلوچستان را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید