125451

پیشنهاد ایمیدرو برای همکاری با استرالیا در زمینه پودرآلومینا، بوکسیت و فولاد

دنیای معدن - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: تشکیل کارگروه مشترک ایران و استرالیا با هدف گسترش حوزه ها و همچنین سرعت دادن در همکاری های مشترک است.

مهدی کرباسیان در گفت و گوی تلفنی با رادیو اقتصاد افزود: سفر وزیر معادن و صنعت استرالیا به تهران پیرو سفر دو سال قبل بنده به آن کشور بود که حرکت های جدیدی را در گسترش همکاری های دو کشور در زمینه معدن و صنایع معدنی شروع کرد.

وی ادامه داد: استرالیا از نظر معدنی و پروژه های به روز در این زمینه بسیار پیشرفته است و با تشکیل این کارگروه ما باید میزانی از عقب ماندگی خود در بخش معدن را با این همکاری جبران کنیم. کرباسیان با بیان اینکه کارگروه مورد نظر باید در خصوص گسترش همکاری ها در بخش آموزش و پژوهش اقدام کند، گفت: همکاری ها در استفاده بهینه از آب، بازیابی مجدد باطله های معادن و محیط زیست از جمله مواردی است که ما می توانیم همکاری های بسیار خوبی با استراالیا داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استرالیا ذخایر بالایی در سنگ آهن دارد و بزرگترین صادرکننده این محصول است، افزود: پیشنهاد مشخصی که ما به آنها در حوزه سرمایه گذاری های مشترک دادیم این بود که استرالیایی بتوانند در حوزه پودر آلومینا ، معادن بوکسیت و حتی فولاد به دلیل داشتن ذخایر بالای سنگ آهن با ایران همکاری کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایران داری انرژی گاز بسیار فراوان است و ما به استرالیایی پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک در ایران را ارائه کردیم که امیدواریم این همکاری ها منجر به افزایش سطح همکاری دو کشور در زمینه معدن و صنایع معدنی شود.

کرباسیان افزود: طی دو سال گذشته به دلیل تحریم شدید ایران، شرکت های استرالیایی در هیچ سطحی با ایران کار نمی کردند اما اکنون ایمیدرو با شرکت های معتبر استرالیایی چندین قرار و مدار همکاری دارد.

وی ادامه داد: اکنون استرالیایی در حوزه معادن تیتانیوم علاوه بر در بخش مشاوره ، در کارخانه هم حضور دارند؛ اپروژه تیتانیوم که سال ها متوقف بود ، در چند ماه گذشته عملیات اجرایی آن شروع شده است.

کرباسیان با بیان اینکه اکنون همکاری ها در زمینه آموزش برقرار شده و در حوزه اکتشاف نیز استرالیایی به ایران رفت و آمد دارند، گفت: در حوزه تحقیقات نیز اکنون مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو می تواند با استرالیایی کار کند.

وی افزود: وزیر معادن و صنعت استرالیا نیز در این سفر ظرفیت های ایران را خوب ارزیابی و از گسترش همکاری ها استقبال کرد و امیدواریم در شش ماهه اول سال 96 خبرهای خوبی از مذاکرات با شرکت های بین المللی برای ملت ایران داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید