125404

همکاری مشترک با استرالیا در زمینه‌های تولید فولاد ، آلومینیم و تیتانیوم را دنبال می‌کنیم

دنیای معدن -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عامل ایمیدرو گفت: استرالیا بزرگترین معادن سنگ‌آهن دنیا را داشته که بالاترین تولید و صادرات آن را در دنیا دارد و ما در این زمینه همکاری نزدیکی با این کشور خواهیم داشت.

«مهدی کرباسیان» دردیدار وزیر صنعت، معدن، تجارت، حمل و نقل و زیرساخت ایالت ویکتوریای استرالیا با بیان این مطلب افزود:‌ خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران به وفور گاز ارزان‌ قیمت و سنگ‌آهن به صورت خدادادی وجود دارد و این موضوع می‌تواند برای دعوت استرالیا‌یی‌ها برای تولید فولاد و صادرات آن به کشورهای خاورمیانه و سایر کشورها نقطه عطفی باشد.
به گفته کرباسیان؛ نزدیک به دو سال است که همکاری‌های معدن و صنایع معدنی ایران به استرالیا با سفر به این کشورشروع شده است و امیدواریم با مذاکرات شرکت‌های همتای معدنی ایرانی و استرالیایی به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی منجر شود.
وی گفت: هم‌اکنون شرکت‌های استرالیایی در حوزه پیمانکاری، مشاوره‌ای و تکنولوژیکی با ایمیدرو همکاری‌های نزدیکی را شروع کرده‌اند همچنین در صددیم تا با تشکیل کارگروه‌های مشترک ایرانی و استرالیایی در زمینه‌های آموزش، تحقیقات و تکنولوژیکی روابط نزدیکی را شروع کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیگیری موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری مشترک ایران و استرالیا با تشکیل کارگروه مشترک میسر است تصریح کرد:‌ در صددیم تا با ساخت کارخانه 800 هزار تنی پودر آلومینیم با کشورهای خارجی از جمله چین و استرالیا وارد مذاکره شویم که امیدواریم تا خرداد ماه سال 96 به جمع‌بندی خوبی برسیم.
به گفته کرباسیان؛ در ایالت مختلف استرالیا معادن مختلفی وجود داشته و آنها آماده همکاری‌های معدنی در معادن خارج از کشور را با انعقاد قراردادهای 10 و 15 ساله دارند.
وی افزود: همانطور که می‌دانید برای تولید 800 هزار تن پودر آلومینیم نیاز به یک میلیون و 600 هزار تن پودر آلومینیم و سه میلیون تن بوکسیت نیاز داریم که حدود 6 ماه است که ایمیدرو در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی خود را شروع کرده است.
کرباسیان تصریح کرد: معدن تیتانیوم کهنوج کرمان که 30 سال بود که غیرفعال مانده بود هم‌اکنون توسط دو شرکت معتبر استرالیایی بصورت مشاوره و پیمانکار کار خود را در این معدن و با سرعت بالا آغاز نموده‌اند.
بر پایه این گزارش، ریچارد بالت صنعت، معدن، تجارت، حمل و نقل و زیرساخت ایالت ویکتوریای استرالیا در این دیدار گفت: پتانسیل‌های مشترک زیادی بین ایران و ایالت ویکتوریا وجود دارد. همچنین از لحاظ مهارت، آموزش و تکنولوژی ما می‌توانیم به جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم.
ریچارد بالت افزود: همچنین توانمندی در زمینه‌های زیرساخت‌ها معدنی و آب و مباحث کشاورزی در ایران را دنبال می‌نماییم.
وی در ادامه گفت: برای انجام همکاری‌های دانشگاهی و پژوهشی در حوزه اکتشافات معدنی ایران آماده هرگونه همکاری با تشکیل کارگروه‌های مشترک ایرانی و استرالیایی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید