125287

‎در نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد:

‎تاکید کرباسیان بر همکاری بیشتر مجلس و ایمیدرو برای توسعه بخش معدن

دنیای معدن - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خواهان همکاری بیشتر مجلس با این سازمان برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در کشور شد. مهدی کرباسیان تاکید کرد: با وجود اینکه سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی محدود است اما در صادرات تا چند برابر، ارزش افزوده ایجاد می کند.

مهدی کرباسیان در نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در محل ایمیدرو برگزار شد، تصریح کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و جلوگیری از خام فروشی که مورد توجه دولت و مجلس است، با اهتمام و تمرکز بیشتر به بخش معدن و صنایع معدنی میسر می شود.

‎کرباسیان با بیان اینکه ایمیدرو از منابع مالی تخلیه شده است، اظهار کرد: اکنون برای سرمایه گذاری با بخش خصوصی یا خارجی ها، منابعی در اختیار نداریم. ما بودجه ای از دولت نمی خواهیم و درخواست داریم که مبلغ مناسبی به صورت وام به ایمیدرو داده شود تا بتوانیم با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی پروژه های جدید شروع، طرح های نیمه تمام را راه اندازی و سپس واگذار کنیم.

‎وی اظهار داشت: با چالش های زیادی روبرو هستیم؛ اموال ایمیدرو با نام خصوصی سازی واگذار شده و آنچه بر حسب قانون فروخته شده مبالغ آن به سازمان باز نگشته تا بتوانیم اجرای طرح ها را در راستای اهداف مورد نظر، تسریع بخشیم.

‎وی افزود: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی مصوبه ای صادر کند که ایمیدرو بتواند از صندوق توسعه ملی وام دریافت کند.

‎رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه حمایت مجلس از سازمان های توسعه ای کار ارزشمندی است، تصریح کرد: ایران مانند دیگر کشورهای جهان به سازمان های توسعه ای نیاز دارد؛ لذا انتظار داریم که مجلس حمایت هایش را از این سازمان ها توسعه دهد.

‎کرباسیان به موضوع برجام هم اشاره کرد و گفت: بعد از برجام، چینی ها برای سرمایه گذاری به ایران آمده اند؛ در حالی که تا قبل از آن با پول خودمان، پیمانکاری می کردند.

‎وی تاکید کرد: مجلس مصوب کرده سازمان پس از بهره برداری از طرح ها، ظرف 3 سال باید آن ها به بخش خصوصی واگذار شود، که این امر اقدام درستی است.
‎رییس هیات عامل ایمیدرو به موضوع اکتشاف نیز اشاره ‎کرد و گفت: اکتشاف ریسک بالایی دارد و ایمیدرو از سال 93 تاکنون 250 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی را در اکثر نقاط کشور شروع کرده ؛ در حالی که این رقم تا قبل از آغاز کار این دولت 100 هزار کیلومتر مربع بود. ضمن اینکه این کار در زمانی انجام شده که از منابع مالی بی بهره بودیم.

‎کرباسیان افزود: با شناسایی نقاط امیدبخش؛ از هم اکنون فراخوان برای واگذاری پهنه ها به بخش خصوصی را آغاز کرده ایم ؛ اگر معدن کوچک و متوسط باشد، به طور کامل واگذار می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید