125120

مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه: راه اندازی این شرکت بر روند افزایش اشتغال در منطقه تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت

محمد ملکی مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه گفت: تعامل تمامی سطوح مدیریتی تا کارشناسی بانک صنعت و معدن با این طرح به بهترین شکل بوده و امر یاد شده نشان دهنده توان تخصصی و کارشناسی و درک این بانک از اهمیت طرح های بزرگ و ارزشمند صنعتی در کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ، وی که در مصاحبه با خبرنگار این پایگاه سخن می گفت افزود: بانک صنعت و معدن یک بانک کارشناسی و تخصصی است و با بانک های تجاری تفاوت زیادی دارد و از این رو نقش عمده ای در توسعه صنعتی کشور ایفا می کند.
ملکی نحوه عملکرد بانک با این طرح را عامل اجرای به موقع آن دانسته و افزود: این امر در باز پرداخت به موقع تسهیلات دریافتی نیز تاثیر دارد.
بنا به گفته وی 78 درصد از کل حجم سرمایه گذاری طرح ایران خودرو توسط بانک صنعت و معدن و 22 درصد توسط گروه صنعتی ایران خودرو تامین میشود.
ملکی گفت میزان تسهیلات مصوب بانک صنعت و معدن 450 میلیارد ریال است که تاکنون 280 میلیارد ریال از مبلغ یاد شده پرداخت شده است ؛ از 122 میلیارد ریال سهم گروه صنعتی ایران خودرو نیز تا این زمان مبلغ 80 میلیارد ریال در اختیار شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه تصریح کرد در فاز اول 15 هزار دستگاه خودرو توسط این شرکت تولید و برای 190 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد که برای جذب این تعداد در سه نوبت از طریق جراید کثیر الانتشارفراخوان عمومی داده شده و پس از برگزاری آزمون ورودی، و انجام مصاحبه جذب نیرو صورت خواهد گرفت.
وی گفت : ادامه جذب نیروی اشتغال مستقیم نیز به همین نحو و متناسب با پیشرفت طرح انجام میشود و برای نیروهای جذب شده دوره های آموزشی گذاشته خواهد شد.
ملکی تصریح کرد: بی شک میزان اشتغال ایجاد شده در نتیجه تکمیل طرح ، در این منطقه کشورمان تاثیر فراوانی خواهد داشت.
بنا به گفته این مدیر صنعتی ، طرح احداث کارخانه خودرو سازی در کرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود که تامین مالی آن به بانک صنعت و معدن سپرده شده و در زمینی به مساحت 30 هکتار در شهرک صنعتی صحنه عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی با اشاره به سهم بیش از 50 درصدی تامین اجتماعی از پروژه ایران‌خودرو کرمانشاه و انصراف این سازمان از مشارکت در اجرای طرح، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولین استان و مدیریت ایران‌خودرو، کار انتقال سهام به صورت 100 درصدی به ایران خودرو انجام شد که بسیار زمان‌بر بود و شرکت ایران خودرو به منظور تحقق مصوبه سفر مقام معظم رهبری طرح مزبور را با مالکیت صد درصدی گروه صنعتی ایران خودرو به انجام خواهد رساند.
گفتنی است در دهه فجر امسال رئیس کل بانک مرکزی به اتفاق مدیران عامل بانک های صنعت و معدن و سپه از طرح ایران خودرو ی کرمانشاه و بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید