125116

توزیع رانت های میلیاردی به واسطه دخالت وزارت صنعت در امور شرکت های سنگ آهن

دنیای معدن - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه میلیاردها تومان رانت به واسطه دخالت وزارت صنعت در شرکت های سنگ آهن بدون هیچ دلیلی توزیع می شود.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح محورهای سوال از وزیرصنعت،معدن وتجارت درصحن مجلس گفت:محور سوال از وزیر صنعت درخصوص نحوه قیمت گذاری مرتبط با سنگ آهن و گُنداله در صنایع فولاد کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:سالانه میلیاردها تومان رانت به واسطه دخالت وزارت صنعت در شرکت های سنگ آهن بدون هیچ دلیلی توزیع می شود که این قابل قبول نیست.

انتقاد از دخالت دولت در قیمت گذاری سنگ آهن
این نماینده مردم در مجلس دهم،ادامه داد:دخالت دولت در قیمت گذاری سنگ آهن درطی سال های اخیر موجب ایجاد رانت چندین میلیاردی در اقتصاد کشور شده و این به زیان شرکت های سنگ آهن است که البته باید به حقوق سهام داران در این شرکت ها توجه شود.

وضعیت شرکت ملی مس در سال های اخیر اسف بار است
پورابراهیمی داورانی گفت: وضعیت شرکت ملی مس در سال های اخیر اسف بار است؛تخلفات در دوره فعالیت دولت قبل انجام شد و ما این تخلفات را در صحن علنی مجلس مطرح کردیم که به دستگیری مدیرعامل سابق نیز منجر شد.

وی ادامه داد:علی رغم تذکرات،مسیر تخلفات در شرکت ملی مس ادامه دارد، از حدود دوسال قبل با وزیر صنعت توافق شد که محورهای تخلف شرکت ملی مس به وزارت صنعت ارائه تا این وزارتخانه حسابرس تعیین کند که تحت نظارت وزیر موضوع را بررسی کنند.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد:محورهای تخلف شرکت ملی مس به وزیر صنعت ارائه و حسابرس تعیین شده با حکم وزیر گزارش حدود 150صفحه ای تهیه کرد ویک نسخه به ما و نسخه ای به وزارتخانه صنعت ارائه شد.

خروج محصولات شرکت های پتروشیمی از بورس کالا قابل قبول نیست
پورابراهیمی داورانی افزود:علی رغم اینکه حدود 9 ماه از زمان ارائه گزارش مذکور سپری شده؛اما هیچ اقدامی دراین رابطه انجام نشده و جزءیات تخلفات درقالب سوال از وزیر صنعت مطرح می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،افزود:خروج محصولات شرکت های پتروشیمی از بورس کالا که با تاکیدات وزیرصنعت همراه بود هیچ مبنایی ندارد؛بنابراین هرگونه اقدام وزارت صنعت برخلاف رویه شفاف سازی اطلاعات، قابل قبول نیست و در صحن علنی مطرح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید