124802

ارقام رشد اعلام شده در بخش معدن اشتباه است

دنیای معدن -نعمت زاده با تاکید بر اینکه ، سرمایه‌گذاری خارجی مناسبی در بخش معدن صورت نگرفته است، گفت: ارقام رشد اعلام شده در بخش معدن اشتباه است و بانک مرکزی به زودی ارقام اصلاح شده را اعلام خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک مرکزی به زودی آمارهای اصلاح شده در حوزه رشد معدن را اعلام خواهد کرد.

محمد رضا نعمت‌‌زاده امروز (یکشنبه ۲۴ بهمن) در حاشیه هشتمین کنفرانس نظام مالی و سرمایه‌گذاری ایران در جمع خبرنگاران که در سالن همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در کشور ، اظهار داشت: تا امروز اغلب موانع در این حوزه برطرف شده و نیازی به اصلاح قانون وجود ندارد بلکه باید دستورالعمل ها اصلاح شود.
وی افزود: در سه و نیم سال اخیر ۳۰ هزار طرح جدید تکمیل و راه‌اندازی شده و امسال ۵ هزار واحد صنعتی جدید با ۶۰ هزار اشتغال مستقیم به بهره‌برداری می‌رسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: طرح‌هایی مانند فولاد، آلومینیوم و مس در دوره اخیر احیاء شده‌اند و در بهمن و اسفند ماه سال جاری ۳۰ طرح مهم در این حوزه به بهره‌برداری می رسد.
نعمت زاده اظهارداشت: ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری در دولت به تصویب رسیده که فرآیند اجرایی شدن دو مورد آن نیز کلید خورده است و در سال آینده شاهد به ثمر رسیدن این سرمایه‌ها در حوزه صنعت و معدن خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه ، سرمایه‌گذاری خارجی مناسبی در بخش معدن صورت نگرفته است، گفت: ارقام رشد اعلام شده در بخش معدن اشتباه است و بانک مرکزی به زودی ارقام اصلاح شده را اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید