124673

ترکیب پرسپولیس و استقلال در دربی 84؛ سوپرایزهای برانکو و محدودیت منصوریان

هشتاد و چهارمین دربی پایتخت در راه است و برخی برای تجربه چندباره هیجان تماشای بازی و برخی برای پایان دادن به استرس های خود در انتظار یکشنبه هستند.

حالا چیزی که می تواند دربی را هیجان انگیز کند سورپرایزهایی خواهد بود که 2 سرمربی برای روز بازی در نظر خواهند گرفت و در این میان رسانه ها می توانند گمانه زنی هایی از این سورپرایزها داشته باشند.

* ترکیب احتمال پرسپولیس؛ سورپرایزهای برانکو

ابتدا از پرسپولیس بگوییم؛ تیمی که کمال کامیابی نیای خود را محروم می بیند و مانند سال گذشته باید دربی را در غیاب این بازیکن برگزار کند که البته به زعم برانکو معضل خیلی بزرگی نیست و پیدا شدن جانشینی برای وی دشوار نخواهد بود.

از سویی برانکو مانند هفته های اخیر محسن ربیع خواه را نیز به دلیل مصدومیت تمام و کمال در اختیار ندارد.

با توجه به این مشکلات می توان پیش بینی از ترکیب احتمالی برانکو داشت که شاید تعجب برانگیز باشد اما به هر حال سورپرایز او به شمار می آید.

از این رو احتمال می رود سرخپوشان با بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سید جلال حسینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، رامین رضاییان، سروش رفیعی، محسن مسلمان، وحید امیری و مهدی طارمی راهی میدان شوند.

نکاتی در این ترکیب وجود دارد و مهم ترین آن حضور ماهینی، محرمی و رضاییان به صورت همزمان در زمین است. در واقع برای دربی هشتاد و چهارم و در ترکیب احتمالی ما محرمی به عنوان مدافع راست و ماهینی به عنوان هافبک دفاعی نقش آفرینی خواهند کرد.

رضاییان هم با توجه به توانایی هایی که در حمله دارد پیش بینی می شود به عنوان یک عنصر هجومی در سمت راست زمین به کار گرفته شود.

از سوی دیگر احمدزاده نیز طبق انتظار در پست مدافع چپ به میدان می رود.

* ترکیب احتمالی استقلال؛ مصدومیت های دردسرساز

اگر استقلال هم مصدومان کم تری داشت می توانست توسط علیرضا منصوریان سورپرایزهایی را در نظر بگیرد اما حالا برای دربی 84 پیش بینی از ترکیب استقلال می تواند به ترکیب این تیم مقابل السد بسیار نزدیک باشد.

بر این اساس پیش بینی می شود شاگردان منصوریان با ترکیب سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پادووانی، رابسون جانواریو ، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، امید نورافکن، مجتبی حقدوست، بهنام برزای، علی قربانی و کاوه رضایی مقابل پرسپولیس صف آرایی کنند.

علیرضا منصوریان برای انتخاب 11 مرد خود با محدودیت هایی مواجه است؛ مصدومیت طولانی مدت هرایر مگویان و آسیب دیدگی های متعدد وریا غفوری کار را برای این سرمربی سخت کرده است.

از سویی جابر انصاری دیگر بازیکن آسیب دیده آبی ها به شمار می رود که گرچه تا حدودی بهبود پیدا کرده و در تمرینات گروهی شرکت می کند اما بعید است منصوریان ریسک استفاده از او را پس از هفته ها غیبت بپذیرد.

یعقوب کریمی هم که همچنان وضعیت مبهمی دارد و هنوز کسی نمی داند واقعا مصدوم است یا موضع دیگری برای عدم حضور او در تمرینات این تیم وجود دارد.

به هر حال استقلالی ها یک تغییر در ترکیب احتمالی خود و ترکیب بازی با السد می بینند و آن هم جانشینی خسرو حیدری به جای وریا غفوری است.

***

این بود ترکیب احتمالی دو تیم و باید تا روز دربی منتظر باشیم تا متوجه خطاهای خود در سنجش احتمالات بشویم.

هشتاد و چهارمین دربی پایتخت روز یکشنبه ساعت 15 برگزار خواهد شد و این در حالی است که استقلال با فاصله 13 امتیازی از پرسپولیس صدر نشین در رده سوم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید