124356

عقب گرد ۲۰۹ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۷۶ هزار واحدی/ انگار خاک مرده در تالار شیشه ای پاشیده اند

، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 17 بهمن ماه 95 با کاهش 209 واحدی روی رقم 76 هزار و 616 واحد متوقف شد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 86 واحدی به عدد 15 هزار و 404 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 288 واحدی به عدد 83 هزار و 728 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 166 واحدی به عدد 54 هزار و 125 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 346 واحدی به رقم 164 هزار و 495 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 2 واحدی به عدد 836 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 29 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 14 واحد و ایران خودرو با 13 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت بانک ملت با 16 واحد، پتروشیمی مبین با 11 واحد و داروسازی دکتر عبیدی با 10 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 205 میلیارد تومان بالغ شد، در حالی در بازار نقد این بورس، این ارزش از 198 میلیارد تومان فراتر نرفت، که ناشی از دست به دست شدن 969 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 80 هزار و 269 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت های ایران خودرو دیزل، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه داروپخش، پالایش نفت تهران، سیمان آرتا اردبیل، کارتن ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، صنعتی بهپاک، مجتمع معادن مس تکنار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت های اعتباری ملل و سیمان کردستان متوقف شدند.

امروز همچنین 8.53 درصد از کل سهام شرکت لامیران از سوی سرمایه گذاری توسعه ملی به قیمت پایه هر سهم 3549 ریال روی میز فروش گذاشته شد که خریداری نداشته است.

امروز در بازار 2 سهام، معاملات درون گروهی حقوقی ها در حالی دنبال شد که در نماد صنایع آذراب امروز اندکی بیش از 33 میلیون سهم به ارزش بیش از 11.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه گذاری سایپا اما اندکی بیش از 24 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز همچنین کمتر از 17 میلیون سهم بیمه پارسیان به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان میان حقوقی های این سهم منتقل شد.

اندکی بیش از 12 میلیون سهم زامیاد نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

10 میلیون سهام سرمایه گذاری اقتصاد نوین به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت، همچنین 4 میلیون سهم مارگارین به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان نیز میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

امروز همچنین بیش از 2 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان حقوقی های این سهم منتقل شد.

در بازار معاملات بلوکی نیز بیش از 54 میلیون حق تقدم خرید سهام صنایع پتروشیمی بهدشت به ارزش بیش از 200 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

به گزارش فارس، بورس تهران امروز در رخوت و بی عمقی معاملات سهام، شاهد عرضه اولیه سهام دارویی برکت به روش ثبت سفارش بود. عرضه ای که اگرچه از نگاه برخی معامله گران بازار سهام گران به نظر می رسید، اما با اقبال معامله گران برخط با میانگین خرید 227.5 تومان انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید