124156

نشست هیئت رییسه مجلس با طیب نیا درخصوص واگذاری آلومینیوم المهدی

دنیای معدن - نماینده مردم بندرعباس،از نشست هیئت رییسه مجلس با طیب نیا در خصوص واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال خبر داد.

احمدمرادی،درتشریح آخرین وضعیت پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت:سوال بنده از وزیر اقتصاد ازکمیسیون اقتصادی به هیئت رییسه ارجاع شد و هیئت رییسه مجلس در خصوص این سوال تصمیم گرفت که نشستی با "علی طیب نیا" وزیر اقتصاد برگزار کند،تا واگذاری این آلومینیوم مورد بررسی قرار گیرد.

نامه وزارت صنعت به طیب نیا درخصوص عدم پرداخت اقساط المهدی توسط خریدار

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه ای در خصوص آلومینیوم المهدی به وزارت اقتصاد ارسال کرده است،افزود:وزارت صنعت در این نامه تاکید کرده است که خریدار مجتمع آلومینیوم اقساط خرید آلومینیوم را که هرکدام چند میلیارد تومان بوده پرداخت نکرده است.

مرادی ادامه داد:شخصی با دریافت وام زیر 10 میلیونی باید اقساط را به موقع پرداخت کند،درغیر اینصورت علاوه بر سود و جریمه توسط بانک بازخواست می شود،اما درخصوص پرداخت اقساط خریدار آلومینیوم المهدی هیچ شخصی پیگیر و پاسخگو نیست.

خریدار آلومینیوم المهدی به بهانه های مختلف قصد اخراج کارگران مجتمع را دارد

وی با بیان اینکه خریدار آلومینیوم به بهانه های مختلف قصد اخراج کارگران مجتمع را دارد،یادآور شد:خریدار آلومینیوم سرمایه اولیه برای خرید مجتمع را نداشته است و با رانت این مجتمع به وی واگذار شده و گزارش 70 صفحه ای سازمان بازرسی تایید کننده اهلیت نداشتن خریدار است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه شبهات زیادی در واگذاری آلومینیوم المهدی وجود دارد،تصریح کرد:اگر وضعیت مجتمع آلومینیوم المهدی مدیریت نشود؛منابع،امکانات و تجهیزات موجود از بین می رود و حدود 3 هزار نیروی کار بیکار شده و بیت المال ضایع می شود./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید