124131

ایران و ایتالیا در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی منطقه ویژه خلیج فارس سرمایه گذاری می کنند

دنیای معدن - شرکت های ایرانی و ایتالیایی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و آب شیرین کن منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سرمایه گذاری می کنند.

تکنولوژی را در اختیار داریم و تصمیم داریم در دو بخش پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین احداث آب شیرین کن 50 هزار متر مکعبی، سرمایه گذاری کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی نفت وگاز لاوان و هیات همراه که به منظور سرمایه گذاری در زمینه پتروشیمی و آب شیرین کن با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سخن می گفت، تصریح کرد: با توافقی که با سرمایه گذار ایتالیایی کرده ایم،
سید شمس الدین مومنی با ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب منطقه ویژه گفت: برای ایجاد مخازن و ذخیره سازی 80 تا 90 هزار مترمکعب مواد پتروشیمی در فاز نخست، به 4 تا 5 هکتار زمین در نزدیکی اسکله و پالایشگاه نیاز داریم.
وی ادامه داد: در فازهای بعدی که ظرفیت را به ذخیره یک میلیون مترمکعب می رسانیم به 20 هکتار زمین نیاز داریم. وی همچنین از ایجاد آب شیرین کن با ظرفیت 25 هزارمترمکعب در فاز نخست و ارتقاء به 50 هزار مترمکعب نیز استقبال کرد.
فرش قرمز برای سرمایه گذاران
در این دیدار مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نیز گفت: تمام امتیازات مناطق ویژه، شامل معافیت گمرکی و خدمات ویژه برای سرمایه گذاران را فراهم کرده ایم.
خلج طهرانی اضافه کرد: دسترسی به آب های آزاد، اتصال به را ه آهن سراسری، زیر ساخت های آب ، برق و گاز با توجیه اقتصادی و نداشتن ریسک و همچنین قرار گرفتن در منطقه صنعتی، نزدیکی به صنایع معدنی و واحد های پالایشگاهی از دیگر مزیت های ویژه برای سرمایه گذاران در منطقه ویژه است.
این مقام مسوول افزود: ظرفیت صادرات بالا و وجود بازار داخلی، موجب شده تا سرمایه گذاران کشورهای فرانسه، فنلاند، هند و چین و سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه پیشقدم شوند.
خلج طهرانی از افق 1404 توسعه منطقه ویژه رونمایی کرد و گفت: در طرح جامع توسعه اسکله های منطقه ویژه با ایجاد 7 اسکله جدید، تعداد اسکله های این شرکت را به 10 سازه افزایش خواهیم داد. بنابراین از سرمایه گذاران با پهن کردن فرش قرمز، استقبال می کنیم.
در ادامه این نشست به اتفاق هیات همراه از اسکله های منطقه ویژه، ایستگاه پمپاژ، سایت میانی، سایت شمالی و زیر ساخت های منطقه ویژه بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید