124073

آلومینیوم المهدی هرمزگان پلاسکوی ثانی است/کارخانه 3200 میلیارد تومانی را به ثمن بخس فروختند

دنیای معدن - نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: امروز پلاسکوهای فراوانی در سراسر کشور وجود دارد که دولت باید به فکر راهکار اساسی برای آن ها باشد.

احمد مرادی در نشست علنی امروز (سه شنبه 12 بهمن) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر با بیان اینکه از اهداف حضرت امام خمینی (ره) استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، گفت: تحقق این اهداف بلند را مدیون خون پاک شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای 8 دفاع مقدس هستیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی افزود: طی 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی در جهت خدمت رسانی به مردم انجام پذیرفت و باید بپذیریم کارهای فراوانی نیز باقی مانده است، چرا که انتظارات مردم از حکومت اسلامی رفع فقر و محرومیت به طور کامل است، همانطور که حضرت امام خمینی (ره) بارها بر آن تاکید داشتند که نقش توده مردم و محرومان در پیروزی انقلاب و پیروزی در جنگ فراموش نشدنی است.

وی تصریح کرد: غیرت و مردانگی محدود به جنگ نمی شود و امروز آتش نشانان شجاع این کشور نشان دادند که برای نجات مردم حاضرند جان خود را فدا کنند؛ درود بر مردانگی و شرافت آتش نشانان حادثه پلاسکو و سایر آتش نشانان غیور کشور، و سلام و درود بر آتش نشانان جان برکف استان هرمزگان و شهیدان آتش نشان این استان شهید جوذری و سالارحسینی.

مرادی افزود: ننگ بر مسئولان عافیت طلب که به جای خدمت همواره در وقایع و حوادث به جای استعفا و عذرخواهی به دنبال توجیه هستند.

وی با بیان اینکه امروز باید هوشیار بود که پلاسکوهای فراوانی در سراسر کشور وجود دارد، تاکید کرد: دولت به فکر راهکار اساسی باشد که آنقدر مجبور نشویم در مقابل جان دادن هموطنانمان بخواهیم شعارهای زیبا سر دهیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید سعی کنیم با مردم با صداقت و به حق رفتار کنیم. عدالت، سفارش و تاکید دین مبین اسلام است اما متاسفانه هر چه از عمر بابرکت انقلاب می گذرد، فاصله ها در حق گویی و عدالت زیاد می شود که مصداق بارز این بی عدالتی اجحاف و کوتاهی در حق مردم هرمزگان است.

مرادی افزود: هرمزگان را پایتخت اقتصاد کشور قلمداد می کنیم ولی فقر و بدبختی از در و دیوار و چهره مردم مشهود است. هزاران میلیارد تومان درآمد از استان هرمزگان به خزانه دولت واریز می شود اما دولت حاضر نیست تن به قانون داده و حق مردم این استان را پرداخت نماید.

وی خاطرنشان کرد: مردم فهیم هرمزگان از دولت سوال دارند که چرا جوانان استان هرمزگان با این همه درآمد باید بیکار باشند؟ و به چه دلیل دانش آموزان آن باید مجبور به تحصیل در مدارس تخریبی باشند؟ آیا انصاف است که مردم این استان با این همه درآمد از حداقل تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی محروم باشند؟

نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: راه های استان هرمزگان شبیه به قتلگاه است تا جاده مواصلاتی! همچنین بحران آب در این استان جدی و نیازمند توجه ویژه و فوق العاده است.

مرادی تصریح کرد: به نمایندگی از مردم هرمزگان که جان و حیثیت و آبرویم را حاضرم برای آنها خرج کنم به همه مسئولان هشدار می دهم اگر به این مردم خدمت نمی کنید، حداقل به آنها دروغ نگویید.

وی افزود: ظاهراً در برنامه همه دولت ها، مردم هرمزگان شهروند درجه یک که نه، شهروند درجه 10 نیز به حساب نمی آیند، اگر غیر از این بود این همه تذکر، نطق و سوال تاثیری در تغییر رفتار در دولت مشاهده می شد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آلومینیوم المهدی بندرعباس با ارزش 3 هزار و 200 میلیارد تومان به ثمن بخس واگذار شد و هیچ صدایی بالا نرفت، خریدار کارخانه با ظلم و ناجوانمردی مبادرت به اخراج کارگران و آزار و اذیت آنها می نماید، اما مسئولان استانداری هرمزگان و دولت سر خود را زیر برف کرده و سکوت کرده اند. اگر اقدام عاجل و تدبیری نباشد، آلومینیوم المهدی نیز می تواند پلاسکوی ثانوی باشد!

مرادی بیان کرد: دولت چه میزان به فرمایش امام علی (ع) اعتقاد دارد که فرمودند "باید محبوب ترین کارها نزد تو، کاری باشد که به حق نزدیک تر، در عدالت فراگیرتر و خشنودی مردم را شامل تر باشد". آقای رئیس جمهور؛ دستور دهید مسئولان دولتی با مردم هرمزگان به حق و عدالت و قانون رفتار، شأن و عزت آنها را حفظ و از وجود نیروهای تحصیل کرده و مستعد این استان در مسئولیت های ملی استفاده کند و اشتغال از دست رفته جوانان به آنها بازگردد و سهم آنها را در درآمدهای ملی صرف استان خودشان نماید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: دستور دهید مرزنشینان را به بهانه مبارزه با قاچاق کالا آزار و اذیت نکنند و عزت و حرمت کشاورزان زحمتکش، صیادان دریادل و معلمان دلسوز را حفظ کنند./

دیدگاهتان را بنویسید