124011

همایش فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم برگزار می شود

دنیای معدن - دبیر اجرایی همایش فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم با اشاره به برگزاری این همایش در دو شهر اهواز و مسجدسلیمان گفت: این همایش 24 بهمن ماه در اهواز و 25 بهمن ماه در مسجدسلیمان برگزار می شود.

پیام حاجی پور اظهار کرد: به همت بنیاد مستضعفان کشور کارخانه آلومینیوم در مسجدسلیمان احداث شد و فاز یک این کارخانه با ظرفیت تولید 11 هزار تن پروفیل فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: صنایع مادر زیادی در خوزستان فعال هستند اما صنایع پایین دستی در این استان کمتر وجود دارد و به این دلیل شاهد توسعه کمتر بخش صنعت در استان هستیم.

حاجی پور تصریح کرد: به دنبال آن هستیم همگام با فعالیت کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، صنایع پایین دستی آن را در استان خود رونق دهیم، به شکلی که برای فاز اول این کارخانه، 59 طرح آماده اجرا در حوزه پایین دستی آلومینیوم تدوین کرده ایم.

وی با بیان این که آلومینیوم یک فلزی گران بها در دنیا است، گفت: مطالعات این طرح ها انجام شده است و نرخ بازگشت سرمایه آن ها بالای 45 درصد است و دارای سودآوری بسیار بالایی هستند. همچنین بنیاد مستضعفان از این طرح ها حمایت مالی خواهد کرد و جهت اجرا به متقاضیان وام های کم بهره می دهد.

حاجی پور با بیان این که همایش فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم به توسعه این صنایع و استان کمک می کند، عنوان کرد: در این سمینار شرکت های خارجی از کشورهای مختلف آلمان، ایتالیا، چین، سنگاپور و مالزی حضور دارند تا به صورت فاینانس در صنایع پایین دستی آلومینیوم سرمایه گذاری کنند و ماشین آلات، تکنولوژی جدید و خوراک های نرم افزاری و پژوهشی در اختیار شرکای ایرانی قرار دهند.

حاجی پور ادامه داد: در بخش اول این همایش ها به معرفی کارخانه آلومینیوم در حال افتتاح پرداخته می شود. همچنین همگام با افتتاح آلومینیوم که تا پایان سال صورت خواهد گرفت، به دنبال آن هستیم که سرمایه گذاران بخش خصوصی صنایع پایین دستی را تقویت کنیم.

دبیر اجرایی همایش فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش ها، جذب سرمایه گذاری در شهرستان مسجدسلیمان و استان خوزستان است زیرا اگر این کار انجام نشود، پروفیل تولیدشده در استان باید به استان های دیگر برود و پس از فرآیندها دوباره به استان بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید