123987

بهره برداری از بزرگترین کارخانه فرآوری طلای خراسان رضوی در بردسکن

دنیای معدن - فرماندار بردسکن اعلام کرد: در دهه فجر امسال بزرگترین کارخانه فرآوری طلای استان خراسان رضوی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

برات علی نیا، دوشنبه در حاشیه بازدید از معدن طلای بردسکن، با اشاره به وجود معادن غنی مس و طلا در این شهرستان، افزود: در ایام فجر انقلاب اسلامی بهره برداری از بزرگترین کارخانه فرآوری طلای این خطه در دومین معدن طلای استان، در بردسکن آغاز می شود.
وی گفت: با پی گیری های انجام شده و با نگاهی که دولت تدبیر و امید به حوزه معادن دارد این مهم باعث شکوفایی و رونق اقتصادی شهرستان شده و حتی می تواند جنوب خراسان رضوی را به لحاظ اقتصادی متحول کند.
علی نیا عنوان کرد: این طرح عظیم معدنی در یکسال گذشته به همت مهندسان و کارشناسان ایرانی با فناوری پیشرفته در شهرستان بردسکن اجرا شده و ظرفیت فرآوری آن روزانه 500 تن است که میزان طلای استحصالی آن سالانه 230 کیلوگرم با خلوص بیش از 99 درصد خواهد بود.
وی با بیان اینکه معدن طلای بردسکن11 کیلومتر مربع مساحت دارد، گفت: ذخیره این معدن 900 هزار تن با عیار 2 گرم برتن است که برای این طرح با کمک بخش خصوصی بیش از 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و قریب به 700 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.
فرماندار بردسکن ارزش طلای فرآوری شده در این کارخانه را سالانه افزون بر 250 میلیارد ریال عنوان کرد.
معدن طلای بردسکن در کیلومتر 24 محور بردسکن - سبزوار در حوالی روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن قرار گرفته است.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید