123982

مذاکره برای صادرات سیمان به سوریه

دنیای معدن -دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه از مردادماه امسال پیگیر خرید دو میلیون تن سیمان توسط وزارت راه بودیم، گفت: براساس توافقات به عمل آمده با وزارت راه پول کارخانجات نسیه ای پرداخت نخواهد شد.

عبدالرضا شیخان در خصوص مصوبه هیئت دولت که براساس آن وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از صنعت سیمان دو میلیون تن سیمان از کارخانجات خریداری می کند، اظهار داشت: از مرداد ماه امسال پیگیر اجرایی شدن این موضوع بودیم که خوشبختانه به تصویب هیأت دولت رسید.

وی با اعلام اینکه قرار شده تأمین مالی این طرح به صورت ال سی داخلی توسط بانک مسکن انجام شود، افزود: براساس توافقات به عمل آمده با وزارت راه پول کارخانجات در اسرع وقت پرداخت می شود و نسیه ای نخواهد بود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بابیان اینکه امیدواریم با خرید این میزان سیمان از کارخانجات تا حدودی رونق به این صنعت برگردد، گفت: بعد از این موضوع پیگیر جاده های بتنی هم خواهیم شد چرا که این طرح هم نیازمند سیمان بوده و می تواند بازار راکد خرید و فروش سیمان را از بین ببرد.

شیخان در خصوص بازار صادارتی کارخانجات سیمان هم اضافه کرد: اخیراً تقاضایی از طرف کشور سوریه برای خرید سیمان ایران داشته ایم که این مورد هم می تواند تحرک خوبی در بازار صادراتی سیمان داشته باشد. همچنین در مذاکرات انجام شده با سفیر عراق صحبت هایی مبنی بر لغو ممنوعیت صادرات سیمان ایران به این کشور هم مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید