123843

پیش بینی افزایش قیمت روی تا 3 هزار دلار

دنیای معدن - یک موسسه تحلیل بازار کامودیتی در تازه ترین گزارش خود، از افزایش قیمت فلز روی تا 3 هزار دلار در سال 2017 خبر داد.

موسسه مالی تحلیل بازار کامودیتی مک کواری (Macquarie) روز جمعه در گزارشی به مشتریان خود اعلام کرد که متوسط قیمت روی در سال جاری ۲۷۷۸ دلار بوده و با حرکت به سمت انتهایی سال، تا ۳۰۰۰ دلار افزایش می یابد.

این موسسه دلیل رشد قیمت فلز روی را کاهش عرضه ۶.۳ درصدی روی در سال ۲۰۱۶ دانسته که اثر آن در حال ظهور در بازار است. همچنین، مک کواری اعلام کرده که انتظار رشد تقاضا بخش تولید بخصوص در کشورهای جنوب شرق آسیا داریم.

قیمت روی از سال ۲۰۱۸ و همزمان با کاهش سرعت توسعه زیرساخت در چین و افزایش ۶.۶ درصدی تولید سالانه، وارد روند نزولی شده و انتظار حرکت قیمت به سمت ۲۱۸۸ دلار در سال ۲۰۲۱ را داریم. راه اندازی معادن تعطیل شده گلینکور و بهره برداری از واحدهای توسعه ای شرکت های Vedanta و MMG از دلایل این موضوع است.

تولید فلز روی در روزهای اخیر به 2760 دلار در تن رسیده است.

پیش بینی بسیار مثبت موسسه فچ

موسسه بی ام آی- فِچ BMI-Fitch نیز چندی پیش در گزارشی، چشم انداز بسیار مثبتی از فلز روی تا سال 2020 میلادی پیش بینی کرد. طبق گزارش این موسسه، رشد عرضه و تقاضای جهانی فلز روی تا سال 2020 به ترتیب 6.8 درصد و 8 درصد خواهد بود.

همپنین، در سال جاری، 209 هز ار تن کمبود عرضه روی در دنیا خواهیم داشت و میزان تقاضا نیز تا سال 2020 به 279 هزار تن می رسد.

کمبود کنسانتره روی در چین باعث رشد منفی 2.3 درصدی تولید شمش این کشور خواهد شد و همین امر، عامل تقویت قیمت است. این در حالی است که مصرف روی در چین از رشد 3.1 درصد در سال آینده برخوردار است. در ژاپن نیز به دلیل کمبود کنسانتره روی در بازار، با کاهش تولید فلز روی از 623 هزار تن در سال جاری به 589 هزار تن در سال 2020 مواجه می شود.

افزایش مصرف فلز روی در هند به دلیل رشد تولیدات صنعتی، با رشد سالانه 4.6 درصد، به 696 هزار تن خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید