123592

تکمیل کارخانه گندله سازی بافق در انتظار تسهیلات بانکی

دنیای معدن -مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت و آهن و فولاد بافق گفت: مجوز ساخت گندله پنج میلیون تنی فولاد این شهرستان تمدید شد اما وام مربوطه هنوز پرداخت نشده است.

سید محسن ابویی روز دوشنبه اظهار داشت: با وجود پیگیری های مجدانه نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تا به این لحظه مشکل پرداخت وام گندله فولاد بافق حل نشده است.
مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت و آهن و فولاد بافق با بیان اینکه پیگیری های زیادی از سوی مسوولان ذیربط به ویژه شخص نماینده مردم در مجلس در ارتباط با دریافت وام گندله فولاد بافق انجام شده گفت: تا این لحظه مبلغ وام از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت نشده و این مجتمع معدنی و صنعتی فولاد همچنان چشم انتظاری پرداخت وام مذکور است.
وی پرداخت وام را برای تکمیل زنجیره فولاد بافق مهم و ضروی دانست و تصریح کرد: چنانچه وام درخواستی به موقع پرداخت نشود پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای تمدید مجوز گندله 5 میلیون تنی این شهرستان بلاتکلیف می ماند و ساخت پروژه گندله سازی متوقف خواهد شد.
ابویی خاطر نشان کرد: در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق توانستیم احداث یک زنجیره کامل فولاد را با سرمایه گذاری چند میلیارد ریالی برای تبدیل شدن بافق به قطب صنعتی معدنی تصمیم سازی و برنامه ریزی کنیم.
مدیرعامل فولاد بافق، گندله سازی پنج میلیون تنی، کارخانه احیاء و کارخانه ذوب و ریخته گری و نورد مقاطع را از جمله زنجیره تکمیل فولاد در این شهر نام برد و افزود: کارخانه فولاد با ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن انواع آهن آلات و چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر صنعت، مغدن و تجارت راه اندازی شد.
وی خوراک این کارخانه را شمش آهن عنوان و تصریح کرد: این خوراک از طریق گندله سازی تامین می شود و محصول نهایی آن میلگرد، تیر آهن ،نبشی، قوطی و سایر آهن آلات است.
ابویی یاد آور شد: هم اینک به خاطر پرداخت نشدن وام ، پروژه گندله سازی با مشکل نقدینگی روبروست و در صورتیکه این پروژه تکمیل نشود خوراک کارخانه فولاد نیز تامین نخواهد شد.
'گندله' محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم است که از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می شود.
بافق گنجینه معادن ایران با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید