123437

همکاری سازمان نظام مهندسی معدن برای تدوین کتب دانشگاهی

دنیای معدن - در حالی که موضوع اشتغال در حوزه معدن برای فارغ التحصیلان این رشته به یک چالش تبدیل شده است، مدیر آموزش نظام مهندسی استان تهران از تصمیم برای همکاری این سازمان برای تدوین کتب درسی خبر داد.

کوروش شعبانی با تاکید بر لزوم کاربردی کردن آموزش ها در سطوح دانشگاهی، گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان رشته هایی مانند معدن که باید بعد از فارغ التحصیلی سریعا وارد کار شوند از مهارت لازم برای ورود به فضای کار برخوردار نیستند.

مدیر آموزش نظام مهندسی استان تهران در ادامه با بیان این که در هر رشته ای باید متخصصین آن رشته در تدوین کتب درسی دخیل باشند، ادامه داد: برای رشته های تخصصی بی شک در هر حوزه ارگانی مانند نظام مهندسی معدن باید در تدوین شیوه های آموزشی مورد مشورت قرار بگیرد، چراکه آنها نیازهای آن رشته و مسیرهایی را که به اشتغال منتهی می شود را می شناسند و می تواند برای بهینه سازی آموزش و تربیت نیروی متخصص و کارآمد کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمی که برای بهبود وضعیت فارغ التحصیلان این رشته گرفته شده است، اظهار کرد: کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی استان تهران در نظر دارد تا با ارائه پیشنهاداتی برای اضافه شدن دوره های کارآموزی به عنوان ترم تحصیلی به رشته های دانشگاهی مربوط به حوزه معدن به وزارت علوم موضوع کارورزی را در این رشته به صورت جدی مطرح کند.

مدیر آموزش نظام مهندسی استان تهران در خصوص نحوه آموزش مهندسین معدن، تصریح کرد: تمام دانشجویان معدن نیاز به کارورزی دارند اما به علت آنکه این رشته رشته ای سخت و خشن است معمولا زیربار کار دوره های کارآموزی بدون دستمزد نمی روند، در حالی که حتی باید این را در نظر گرفت که بحث مهارت آموزی موضوعی است فراتر از کارآموزی که فقط در شرایط کار جدی و واقعی منجر به درآمد حاصل می شود.

شعبانی افزود: برای تصمیمی که کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی استان تهران گرفته شده نیاز است طرح را به سازمان نظام مهندسی کشور ارائه دهیم و از آن طریق این پیشنهاد به طور رسمی در وزارت علوم مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید