123320

واحد گندله سازی مادکوش منطقه اقتصادی خلیج فارس ۷۵ درصد پیشرفت داشته است

دنیای معدن - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه واحد گندله سازی مادکوش در منطقه اقتصادی خلیج فارس ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسین ابویی ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با حضور و بازدید از پروژه گندله سازی مادکوش اظهار داشت: در احداث و تکمیل پروژه های صنعتی کشور اولویت با استفاده از توان داخلی و توجه به افزایش اشتغال نیروهای انسانی در آن منطقه است.

وی بیان داشت: در تمام طرح های صنعتی که با مشارکت کشورهای خارجی در کشور انجام می شود ارجحیت با تولید داخلی و به کارگیری نیروهای متخصص و نیروی انسانی داخلی است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به روند احداث و تکمیل واحد گندله سازی مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اشاره داشت و افزود: این پروژه با توجه به شرایط موجود پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم شهریورماه سال آینده به بهره برداری برسد.

ابویی ادامه داد: این پروژه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از واردات تجهیزات از کشور طرف قرارداد نصب و مراحل تست و بهره برداری آغاز می شود.

وی گفت: واحد گندله سازی مادکوش با ظرفیت 2.5 میلیون تن به صورت مشترک توسط پیمانکار داخلی و یک شرکت چینی برای تامین مواد اولیه صنایع فولاد احداث می شود.

گفتنی است معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازدید از شرکت صبافولاد و کشتی سازی نیز بازدید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید