123028

تولید 120 میلیون تن سیمان تا افق 1404

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت از افزایش ظرفیت تولید سیمان به میزان 120 میلیون تن در چشم انداز 1404 خبر داد.

جعفر سرقینی معاون امور معادن وزیر صنعت معدن و تجارت در افتتاحیه نهمین نمایشگاه سیمان و بتن ، با اشاره به واردات سیمان در سال های گذشته، گفت: تسهیلاتی که از صندوق ذخیره ارزی به این بخش داده شد باعث توسعه جهشی این صنعت در کشور شده است و در حال حاضر بیش از 75 میلیون تن سیمان تولید می شود و طبق برنامه ریزیها رشد تولید مناسب بوده اما مصرف و صادرات به خوبی انجام نمی شود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اجرای طرح های مختلف در حوزه سیمان بیان کرد: 74 طرح در دست اجراست که از این تعداد 12 طرح تولیدی به میزان 10 ملیون تن 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به رونق طرح های عمرانی و مصارف جدید بازار صنعت سیمان به تعادل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در افق 1404 میزان صادرات سیمان باید به 32 میلیون تن برسد، بیان کرد: در چشم انداز سال های توسعه سهم سیمان در صنعت 4 درصد و اشتغال زایی 2 درصد پیش بینی شده است و تولید سیمان به 120 میلیون تن خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت به مشکلات مختلف صنعت سیمان اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه زیرساخت ها و شبکه گازرسانی تجویز بنادر و اسکله های صادراتی و توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی از جمله مهمترین مشکلات صادرات سیمان بوده به همین جهت بازار هدف این صنعت کشورهای همسایه در نظر گرفته شده است.

سرقینی تصریح کرد: ایجاد نظام یک پارچه در بخش توزیع سیمان از دیگر مشکلات این صنعت است و برای توسعه صادرات ساماندهی صادرکنندگان و رتبه بندی شرکت های صادراتی باید در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان به ارتقا سطح همکاری و بازاریابی جهانی و تنظیم تفاهم نامه با بازارهای هدف همچنین ایجاد واحدهای نگه داری تخصصی را از الزامات توسعه صادرات سیمان دانست.

دیدگاهتان را بنویسید