123027

صدور 135 فقره پروانه اکتشاف در سه سال گذشته در استان کردستان

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سه سال گذشته، 135 فقره پروانه اکتشاف، 70 فقره گواهی کشف و 68 فقره پروانه بهره برداری از طریق سامانه کاداستر در استان صورت گرفته است.

محمد دره وزمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، 487 محدوده معدنی بلوکه، راکد و بلاتکلیف در کردستان آزاد شد و سرمایه گذاران معدنی توانستند به این بخش ورود پیدا کردند.
وی اضافه کرد: در سه سال گذشته، پهنه بندی بلوک های معدنی استان برای اکتشافات سیستماتیک در قالب سه پهنه قروه، بیجار و سقز به مساحت تقریبی هشت هزار و 500 کیلومتر مربع انجام شد.
وی ادامه داد: پهنه های مذکور به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و ایمیدرو، برای مطالعات اکتشافی واگذار شد.
دره وزمی با بیان اینکه در حوزه امور معادن و ارائه آمار شفاف سازی صورت گرفته است افزود: گواهی کشف و پروانه های اکتشاف معادن در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت در معرض دید مردم قرار گرفته شد.
به گفته وی، ثبت و صدور مجوزهای معدنی و همگام سازی با سایر سازمان ها در کل کشور در سامانه کاداستر و در راستای شفاف سازی و سالم سازی، از جمله اقدامات این سازمان در طول سه سال گذشته بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در این مدت، 273 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن وصول شده است اضافه کرد: در سه سال گذشته، بیش از 450 مورد بازدید میله گذاری و بررسی گزارش پایان عملیات اکتشاف صورت گرفته است.
دره وزمی گفت: اتمام فاز اولیه اکتشاف و معرفی مناطق امید بخش و آنومال برای ادامه اکتشافات در فاز نیمه تفصیلی، برگزاری مزایده عمومی معادن و محدوده های اکتشافی در راستای فعالیت در حوزه معادن استان و اجرای ساماندهی پروژه های محدوده رودخانه ای، از دیگر اقدامات این سازمان در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید است.
در استان کردستان 18 نوع ماده معدنی با ظرفیتی حدود 600 هزار تُن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید