122861

شرکت مس ازلحاظ سودآوری جزو ده شرکت برتر ایران است/بعد از برجام مشکلات تحریم و فروش شرکت مس برطرف شد

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشستی که با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، اعضای کمیسیون صنایع و معادن و معاونین ، مدیران و روسا مس منطقه کرمان داشت گفت: شرکت مس در شرایط ایده آلی است وازلحاظ سودآوری جزو ده شرکت برتر ایران است.

احمد مرادعلیزاده ضمن تشکر از زحمات کارکنان مس منطقه کرمان اظهارداشت: نیروگاه 500 مگاواتی سیرجان با زحمات کارکنان مس و پی گیریهای آقای حسن پور تا آخر سال افتتاح رسمی خواهد شد ، ذوب فلش در مس سرچشمه در سال آینده شروع به کار خواهد کرد و همچنین فاز دوم پالایشگاه ذوب خاتون آباد نیز به بهره برداری می رسد و جاده شهربابک نیز افتتاح خواهد شد شرکت در مجموع هفت پروژه را در سه سال علی رغم مشکلات مالی و گرفتن وام از بانکها به پایان رساند .

مرادعلیزاده در ادامه گفت: خوشبختانه با اتفاقی که بعد از برجام افتاد مشکلات تحریم و فروش شرکت مس برطرف شد و با فروش کالاهای موجود و تولید شده کل وام دریافتی بازپرداخت شد و امروز سرمایه شرکت مس به حدود 5 هزار میلیارد تومان رسیده و شرکت هیچ بدهی ندارد و همه چیز برای اداره بهتر شرکت مس مهیاست.

مدیرعامل شرکت مس ضمن ابراز رضایت از فروش مس در بازارهای جهانی گفت: اعتبار بین المللی شرکت در حوزه فروش به سالهای 81 و 82 برگشته و امروز پیش فروش سال 2017 را با دریافت 150 میلیون یورو داریم در شرایطی که هنوز بانکها ارتباطشان با ایران برقرا نشده کار کم نظیری را انجام می دهیم.

وی اظهارداشت : امیدوارم در این شرایط که شرکت در مرحله خوبی قراردارد با حمایت آقای رحمانی قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت که هم اکنون به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران هسنتد و با پشتبانی اعضا هیئت مدیره و کمیسیون صنعت و معدن و جناب وزیر بتوانیم شرایطی بهتر از گذشته داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید