122757

افخمی: هم افزایی و کار گروهی کارکنان بانک صنعت و معدن، عامل دستیابی این بانک به موفقیت های داخلی و بین المللی بوده است

هم افزایی و کار گروهی همه همکاران بانک صنعت و معدن در ستاد وشعب، عامل دستیابی این بانک به موفقیت های داخلی و بین المللی بوده و همین امر موجب تداوم موفقیت ها در آینده خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سومین گردهمایی کارکنان این بانک با بیان این مطلب افزود : ما برای اینکه به جایگاهی به مراتب بالاتر از آنچه هستیم دست یابیم باید اهداف و برنامه های خود را برای سال 1404 شمسی (2025 میلادی) تدوین کنیم.
افخمی در تشریح موفقیت های بانک صنعت و معدن در فاصله سال های 93 تا 95 گفت : در این مدت دارایی بانک از 19 هزار میلیارد تومان به 35 هزار میلیارد تومان و سرمایه بانک از حدود 2 هزار میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی گفت : بانک صنعت و معدن تاکنون مبلغ 1 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به صنایع کوچک و متوسط کشورمان پرداخت کرده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به استانداردهای جهانی بیان داشت: بانک صنعت و معدن نخستین بانکی بود که در کشورمان از سیستمI.F.R.S برای محاسبات مالی خود استفاده کرده است و امروز بانی آموزش این مهم به سایر بانک ها است.
وی با اشاره به این که بانک صنعت و معدن در سال های اخیر هیچگونه اضافه برداشتی نزد بانک مرکزی نداشته است تاکید کرد: این موفقیت حاصل تلاش شما همکاران بوده و باید تلاش کنید که این موفقیت کماکان حفظ شود.
وی عملکرد بانک صنعت و معدن در زمینه کنترل داخلی فرایندها را یکی از دستاوردهای مهم بانک توصیف کرد که می تواند تعامل این بانک را با بانک ها و موسسات بین المللی تسهیل کند.
افخمی گفت : بانک ما در سال گذشته در زمینه اعتبار سنجی به رتبه-BBدست یافته است و بی شک با توجه به فعالیت همکاران نتایج بهتری نیز در انتظار مان خواهد بود.
وی در زمینه بهبود شرایط ظاهری و محیطی شعب و ستاد بانک صنعت و معدن گفت: این کار همگام با ارتقاء سطح فعالیت ها، متناسب با جایگاه بانک در فضای داخلی و بین المللی و شان همکاران و مشتریان ما صورت گرفته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گشایش اعتبارات اسنادی در نخستین روز برجام ، انعقاد اولین قرارداد تامین مالی با اگزیم بانک هند و برقراری روابط کارگزاری با 70 بانک خارجی از 26 کشورجهان را از موفقیت های بانک صنعت و معدن در دوران پسا برجام ذکر کرد.
افخمی گفت: شبکه فعالیت های ما در فضای بین المللی برقرار شده و درحال حاضر ما برای ارائه خدمات مالی ، این شبکه را در اختیار داریم.
بنا به گفته وی شرکت های گروه بانک صنعت و معدن در مدت یادشده گام های بزرگی به جلو برداشته اند و سرمایه این شرکت ها افزایش مناسبی داشته و قادربوده اند خدمات متمایزی ارائه دهند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه افزود : ماباید همواره از خود بپرسیم که ایا تعامل سازنده ای با مشتریان داشته ایم ؟ آیا مشتریان از عملکرد ما راضی هستند؟ آیا ما برای آنها مشاور امینی بوده ایم؟ آیا محصولات جدیدی طراحی و وارد بازار کرده ایم؟.
افخمی با تاکید بر ضرورت یافتن راهکارهای جدید برای جذب منابع و بهبود شرایط وصول مطالبات که موجب افزایش توان بانک در تامین منابع می شود از کارکنان شعب بانک خواست که در امر بازاریابی و تعامل با مشتریان به منظور تمرکز حساب های آنها در بانک صنعت و معدن و گشایش ال-سی از طریق این بانک توجه ویژه ای داشته باشند.
وی گفت بانک صنعت و معدن با اعطای 1 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به 1 هزار و 200 واحد کوچک و متوسط صنعتی درطرح رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی رتبه سوم را در کل نظام بانکی کشور کسب کرده است حال آنکه این بانک در شبکه بانکی از منابع و شعب کمتری برخوردار است..
افخمی در سخنان خود از گشایش 10 میلیارد دلار اعتبار برای پروژه های زیرساختی و تامین مالی 1 میلیارد دلاری در سال گذشته برای حمایت از پروژه های بالادستی نفت و گاز خبر داد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه از تامین مالی طرح های 7 گانه فولادی ، داروسازی ها، مکمل های غذایی و طرح های پتروشیمی و فولادی به عنوان نقش موثر بانک در توسعه پایدار صنعتی در کشور یادکرد و گفت : بانک ما بهترین عملکرد را در حوزه تامین مالی نیروگاه ها ، آب شیرین کن ها ، نیروگاه های خورشیدی و راه آهن در کشور داشته است.
وی بهره گیری از عقود و ابزارهای مالی اسلامی را حائز اهمیت توصیف کرده و خواستار توجه بیشتر به این امر شد.
وی ضمن بیان این نکته که برای برقراری تعامل با بانک های خارجی نیازمند تطبیق فرایندها با استانداردهای بین المللی و استقرار core banking هستیم ، زمان تعیین شده برای اجرایی شدن این سیستم در بانک صنعت و معدن را یاد آور شده و خواستار همسویی همه همکاران در این راستا شد.
افخمی در خصوص ضرورت استفاده از core banking گفت : استفاده از این سیستم حساب و کتاب های بانک را شفاف می کند و این امر نیز موجب جلب اعتماد بانک های خارجی و ارتقاء سطح همکاری های بین المللی ما برای تامین مالی طرح های صنعتی کشور خواهد شد.
این مدیر بانکی با اشاره به این که سرعت اعتماد آفرینی رمز موفقیت در کار ماست افزود: قانون (اول بودن ) برای حضور در بازاهای بین المللی بسیار مهم است .
وی تصریح کرد: انسان های موفق دور اندیش ، بزرگ اندیش ، مثبت اندیش، تازه اندیش و نیک اندیشند و برای دیگران آرزوهای خوب در سر دارند.
افخمی تصریح کرد: طراحی ما برای طراحی محصولات باید مشتری محور باشد، محصول ما باید متناسب با بازار و قابل بازتکثیر بوده و باید بتوانیم آن را به موقع به بازار برسانیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: با اندیشه های کهنه نمی توان کار نو کرد ، ما باید همواره اندیشه های نو تولید کنیم، به کارگیری اندیشه های کهنه شبیه ساختن کشتی با استفاده از چوب های پوسیده است.
وی گفت ماموریت ما تغییر جهان نیست بلکه تغییر خویش است ، آنچه مهم است کشف توانمندیهای هر فرد است زیرا تغییر از درون ما آغاز میشود.
افخمی مدیریت زمان را از فاکتورهای مهم برای برای کار و تغییر ذکر کرد و بیان داشت: موفقیت از آن کسانی است که یک ثانیه دیرتر ناامید می شوند و یک لحظه دیرتر دست از تلاش برمی دارند.
وی تصریح کرد: موفقیت و شکست حاصل نوع نگاه ماست ، نگاه موفق ، مثبت ، خوب و سازنده است و می تواند راهگشا باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن بر اهمیت سازماندهی و کارگروهی تاکید کرده و بیان داشت : پشتوانه هر فرد توانا ، افراد توانای دیگری در کنار او هستند که دیده نمی شوند.
افخمی بیان داشت: جهان یک بازار بزرگ است ، اگر حرکت نکنیم رقبا بازار را از ما می گیرند ، مهم این نیست که بهتر شویم بلکه این است که بهتر بمانیم.
وی نوآوری را برای به دست آوردن تمایز از دیگران ضروری دانست و گفت: ما باید از رقابت دیگران با خود استقبال کرده و آن را زمینه پیشرفت خود سازیم.
علی اشرف افخمی در سخنان خود بر آموزش، حفظ محیط زیست، و توجه به کیفیت محصولات تاکید کرده و گفت: محصول باکیفیت حاصل کار انسان باکیفیت است.
در بخش دیگری از گردهمایی یادشده که با موضوع : سیاست های راهبردی بانک صنعت و معدن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برگزارشد معمار نژاد عضو هیات مدیره این بانک به تشریح مراحل تدوین برنامه راهبردی بانک صنعت و معدن از سال 95 تا سال 99 پرداخت.
وی ماموریت این بانک را برای دوره یاد شده تسهیل گری حرفه ای و اثربخش در خدمات مالی ، بانکی و مشاوره ای برای تامین مالی طرح های بزرگ زیرساختی و بنگاه های کوچک ، متوسط و بزرگ صنعتی با اولویت بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار ذکر کرد.
معمارنژاد با تاکید بر ارائه خدمات مشاوره ای توسط بانک صنعت و معدن تصریح کرد: هریک از شعب و یا مدیریت های بانک باید بتواند به صورت یک بنگاه عمل کرده و هزینه های خود را تامین کند.
وی چشم انداز بانک را بانکی پیشرو در ارائه چابک و اثربخش خدمات مالی و مشاوره ای به فعالیت های تولیدی صادرات محور و زیرساختی دوستدار محیط زیست ، همراستا با اولویت های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار ذکر کرد.
این عضو هیات مدیره بانک تصریح کرد: : لایه های استراتژیک بانک باید با لایه های اجرایی هماهنگ شده و برنامه های مناسب اقدام داشته باشیم، در غیر اینصورت استراتژی تنها در قالب کلمات باقی خواهد ماند.
معمار نژاد با تاکید بر این که برنامه استراتژیک یک آغاز است و نه پایان و پس از آن باید شاهد اقدام باشیم افزود: کار ما یک کار گروهی است و هر عضو این بانک باید کار خود را به خوبی انجام داده و آن را به نفر بعدی بسپارد.
وی دستیابی به یکپارچگی ، پوشش نیازهای کارکردی و غیرکارکردی ، نگاه واحد به مشتریان و ضرورت استفاده از فناوری روز را از ضرورت های اجرایی شدن core banking در بانک صنعت و معدن برشمرد.
معمار نژاد گفت : یکی از مواردی که کار گروهی در بانک صنعت و معدن نمود خوبی پیدا کرده مراحل اجرایی core banking در این بانک است ، در این مسیر خیلی از استعدادها شناخته و شکوفا شده است.
عسکری عضو دیگر هیات مدیره این بانک نیز در گردهمایی در خصوص شیوه های بهبود فعالیت های بانک سخن گفته و داشتن ایمان و انگیزه کارکنان در زمینه اهداف و ماموریت های بانک را از ضرورت های دستیابی به اهداف توسعه ای برشمرد.
در گردهمایی یاد شده با اجرای مراسمی با حضور اعضای هیات مدیره و هراتی نیک یکی از مدیران اسبق این بانک از تمبر شصتمین سال فعالیت بانک صنعت و معدن رونمایی شد.
گفتنی است در این مراسم از همکاران نمونه و بازنشسته بانک صنعت و معدن با اهدای لوح های تقدیری قدر دانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید