122661

سرمایه گذاری معدنی در کرمانشاه نسبت به کشور صفر است

دنیای معدن - در شش ماهه امسال هیچ سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن استان کرمانشاه نداشته ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه گفت: طی شش ماهه امسال هیچ سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن استان کرمانشاه نداشته ایم.

مرتضی عزیزی با انتقاد از وضعیت سرمایه گذاری حوزه معدن در استان کرمانشاه، اظهار کرد: سرمایه گذاری معدنی در کرمانشاه نسبت به کل کشور صفر است و طی شش ماهه امسال هیچ سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن استان نداشتیم.
وی ادامه داد: مواردی از سرمایه گذاری داخلی هم داشتیم که آنقدر مانع جلوی راه آنها بوده که هنوز به نتیجه نرسیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرانشاه یادآوری کرد: تنها یک مورد سرمایه گذاری در حوزه استحصال منیزیوم از دولومیت در سال گذشته صورت گرفته که اکنون پروانه اکتشاف آن صادر شده و با بررسی هایی که روی درصد منیزیوم موجود در دولومیت کرمانشاه انجام شده نشان می دهد که این سرمایه گذاری توجیه دارد.
وی به مهمترین مشکلات سرمایه گذاری معدنی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: موازی کاری ادارات، موانع بخش دولتی و عدم حمایت از بخش خصوصی، مالیات بالا، قوانین کار و تامین اجتماعی و ... همه باعث شده اقبال برای سرمایه گذاری در حوزه معدن استان کم باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه سپس از پتانسیل های سرمایه گذاری معدنی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: کرمانشاه از نظر زمین شناسی ویژگی متفاوتی نسبت به استان های هم جوار دارد. ما هم زون سنندج_ سیرجان را در کرمانشاه داریم که سرشار از مواد فلزی و فلزات کمیاب است و هم زون زاگرس را داریم که منشاء معدن رسوبی است که در هر دو بخش ذخایر خوبی داریم.
وی با اشاره به معادن غنی قیرطبیعی و سنگ تزئینی کرمانشاه، تصریح کرد: ما می توانیم از معادن سنگ تزئینی برای سنگ فرش خیابان و جداول استفاده کنیم و یا از قیرطبیعی برای تولید قیرصنعتی بهره برداری کنیم.
عزیزی معادن کرمانشاه را فقط به قیرطبیعی و سنگ تزئینی محدود ندانست و اظهار کرد: ما اکنون در حوزه فرو منگنز و فروسیلیس هم پتانسیل هایی داریم که سرمایه گذاری هایی در این دو بخش شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: اکنون واحد فرومنگنز ما یک زنجیره ارزش کامل بومی را ایجاد کرده است، ذخایر آن در هرسین به دست می آید و خود کارخانه با دانش کاملا بومی در شهرک صنعتی بیستون ایجاد شده است، به علاوه واحد فروسیلیس نیز در شهرستان کرندغرب در دست اقدام است.

دیدگاهتان را بنویسید