122629

حقوق معدنچیان البرز شرقی همزمان با اصفهانی ها پرداخت می شود

دنیای معدن -امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، با اشاره به پیگیری های مداوم استانداری سمنان در خصوص حقوق معدنچیان شرق این استان، از حل مشکل حقوق کارگران معادن البرز شرقی در این استان خبر داد.

محمود قنبری - با اظهار خرسندی از مرتفع شدن این مشکل اظهار کرد: با پیگیری هایی ملی و استانی و بین استانی که از سوی استان و خصوصا استاندار سمنان انجام شد، مقرر شد که حقوق کارکنان و کارگران البرز شرقی از این پس همزمان با پرداخت حقوق کارگران و پرسنل ذوب آهن اصفهان پرداخت شود.

وی از مذاکرات متعدد مسئولان استان با مدیرکل ذوب آهن اصفهان و دیگر مسئولان ذی ربط خبر داد و افزود: با گفتگوهای متعددی که با مسئولان ذوب آهن اصفهان که مالک معادن البرز شرقی است صورت گرفت گره مشکل عدم پرداخت و یا پرداخت با تاخیر کارگران باز و مقرر شد که حقوق همه عوامل البرز شرقی به طور مستقیم از سوی کارخانه ذوب آهن اصفهان و همزمان با لیست پرداختی به پرسنل این واحد تولیدی بزرگ در اصفهان پرداخت شود.

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از البرز شرقی به عنوان یکی از بزرگترین معادن کشور نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 1200 کارگر در این مجموعه در استان سمنان در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی که از بزرگ ترین تولیدکنندگان کنسانتره زغال سنگ است سال ها پیش به شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان واگذار شده بود که کارگران آن برای دریافت حقوق خود با مشکلاتی مواجه بودند که با پیگیری استانداری این مشکل کارگران هم استانی مرتفع شد.

شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی که از بزرگ ترین تولیدکنندگان کنسانتره زغال سنگ به منظور استفاده در کک سازی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود، فعالیت اکتشافی خود را از سال 48 و 1349 آغاز و از سال 1351 به موازات ادامه فعالیت اکتشافی رسماً شروع به بهره برداری کرد، عملیات اکتشاف زغال سنگ در این معادن ابتدا تحت عنوان سازمان منطقه ای شاهرود- دامغان، سپس با نام مناطق معدنی و اکتشافی شاهرود ادامه یافت و سرانجام در سال 1356 با نام شرکت زغال سنگ البرز شرقی ثبت شد که همچنان به فعالیت معدنی خود ادامه می دهد. این معادن که دارای یک دفتر مرکزی در شهرستان شاهرود, یک کارخانه زغالشویی در طزره و 6 منطقه معدنی در سطح استان سمنان است تا سال ها پیش بیش از 2000کارگر و نیروی کار داشت. 95 درصد سهام این شرکت بزرگ، چند سال پیش به ذوب آهن اصفهان واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید