122496

اولاند، ترامپ را تهدید کرد

رئیس جمهوری فرانسه می گوید که کشورش به هیچ فرد یا کشوری اجازه تجدید نظر در توافقنامه جهانی درباره آب و هوا را نمی دهد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، شنبه شب در نطقی تلویزیونی به مناسبت تحویل سال نوی میلادی، به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داد که «فرانسه به هیچ فردی یا کشوری اجازه نخواهد داد» که توافق پاریس درباره آب و هوا را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

اولاند خطاب به رئیس جمهور منتخب آمریکا، که تهدید به «لغو» توافق 125 کشور طی سال 2015، کرده است، گفت: «به شما تأکید می کنم که فرانسه هرگز به هیچ شخص یا هیچ دولتی، هر اندازه که بزرگ باشد، اجازه تجدیدنظر در این دستاورد مهم جامعه جهانی را نخواهد داد.»

رئیس جمهور فرانسه افزود: «به یاد داشته باشید که این توافق تاریخی در پاریس امضا شد... فرانسه از موضوعات مهم دفاع می کند.»

طبق این گزارش، دونالد ترامپ بسیاری از تعهدات چندجانبه و بین المللی ایالات متحده را زیر سؤال برده و وعده داده است هزینه های آمریکا برای جهان را خواهد کاست. یکی از این موارد، امضای توافق نامه پاریس با موضوع مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

ترامپ مدعی شده است بحث تغییرات آب و هوایی و ارتباط آن با فعالیت های صنعتی توطئه ای از سوی چین است تا بتواند با آن مهاری بر صنایع گسترده ایالات متحده بزند و یا در تجارت زغال سنگ دست بالا را برای خود نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید