122340

تامین اعتبار اجرای دو طرح ایمیدرو با استفاده از سرمایه گذاری خارجی

دنیای معدن - رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: دو طرح الکترود گرافیتی و آلومینیوم جاجرم با استفاده از تامین اعتبار از سوی کشورهای آلمان و چین وارد مرحله اجرایی شده است.

مهدی کرباسیان با بیان اینکه بعد از برجام مذاکره شرکت های معتبر بین المللی برای سرمایه گذاری در ایران در حوزه معدن با استقبال مواجه شده است، افزود: پروژه آلومینیوم جاجرم با یک شرکت چینی قرارداد منعقد شد که بر اساس آن 46میلیون یورو اعتبار دو ساله با نرخ صفر درصد فعال شد.
وی ادامه داد: همچنین یک شرکت آلمانی برای اجرای طرح الکترود گرافیتی حدود 40 میلیون یورو با اعتبار خود تامین تجهیزات می کند که مدت آن سه ساله خواهد بود.

رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: از حدود 10 یا 12 سال پیش ما در حوزه معدن با تکنولوژی های جهانی فاصله ایجاد شد و شرکت های معتبر بین المللی در رابطه با معدن و ... رابطه خود را با ایران قطع کردند اما اکنون و پس از برجام بتدریج درحال مذاکره و ورود هستند.
وی تصریح کرد: اکنون در معدن روی مهدی آباد و طلای زرشوران از مشاور خارجی بهره گرفته ایم و در رابطه با محیط زیست نیز مشاور نروژی داریم که اینها تکنولوژی و پژوهش را به ایران و کارشناسان ایرانی منتقل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید