122306

10هزار تن مواد معدنی برای فراوری طلا در خراسان جنوبی ارزیابی می شود

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در اجرای تکمیل طرح مطالعاتی و نیز تعیین ذخیره معدنی طلا در شهرستان نهبندان، 10 هزار تن مواد معدنی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای بررسی فرآوری کانسنگ طلا به کارخانه استحصال طلا ارسال می شود.

داوود شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تصمیم در سفر دو روزه محمد رضا نعمت زاده هفته جاری به خراسان جنوبی اتخاذ شد.
وی افزود: این طرح با توافق سه جانبه با سرمایه گذاری طرح تولید و مشارکت سازمان زمین شناسی انجام می شود و متعاقب آن، طراحی و اجرای کارخانه طلا در استان عملیاتی خواهد شد.
همزمان با سفر روزشنبه نعمت زاده به نهبندان عملیات اجرایی معدن طلای « هرد » شهرستان مرزی نهبندان در جنوب خراسان جنوبی آغاز شد.
ذخیره این معدن بیش از پنج میلیون تن و عیار آن 92 صدم گرم در هر تن است که با سرمایه گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، وابسته به ایمیدرو عملیات اجرایی آن انجام می شود.
سرمایه گذاری اولیه در این معدن 200 میلیارد ریال اعلام شده است.
همچنین علاوه بر نهبندان در معدن مس قلعه زری شهرستان خوسف که رگه اصلی معدن دو هزار متر طول دارد و ضخامت آن سه تا پنج متر است، طلا وجود دارد.
کانسنگ در حال بهره برداری آن در عمق 300 متری زمین دارای 2 درصد مس و حدود نیم گرم در تن طلا است .
کنسانتره 24درصد مس این کانسار دارای 17 گرم در هر تن طلا است
شهر نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید